zondag 9 februari 2020

Tips



Eigenlijk, hè, eigenlijk…..
Ja?
Eigenlijk vind ik dat je in je blog wat meer tips moet delen.
Moet?
Nou ja, niet echt moét maar het zou wel leuk zijn.
Jij wil tips?
Ik dacht gewoon dat een blogstukje met tips… ja, dat dat leuk zou zijn. Dus.
Wat voor tips?
Over boeken, films, weet ik veel, recepten desnoods… Gewoon tips.
Jij wil tips?
Ja!
O, zeg dat dan.


Vandaar dus: 

* Tot 3 mei te bezoeken: de tentoonstelling “Juwelen!” in de Hermitage in Amsterdam. Vriendin J. en ik vonden het letterlijk en figuurlijk schitterend! Ik ben geen diamonds-are-a-girl’s-best-friend-vrouw, ik draag elke dag hetzelfde kettinkje en dezelfde echt niet dure zilveren ringetjes maar ik was zwaar onder de indruk. Prachtig bewerkte colliers, armbanden, ringen, horloges en zelfs minuscule doosjes waarin nepsproeten (!) bewaard konden worden. En naast dit alles en nog veel meer ook fraai bewerkte kostuums en japonnen.
Het was mijn eerste bezoek aan de Hermitage maar beslist niet het laatste: wat een mooi gebouw! Vergeet de Kalverstraat, vergeet de negen straatjes, ga naar de Hermitage!


 * Een tip voor de lezers, maar zeker ook de niet-lezers, van de serie Q van Jussi Adler Olsen: via Netflix zijn verfilmingen van de eerste vier delen te zien. Verfilmde boeken kunnen erg tegenvallen maar dat is hier beslist niet het geval. Spoiler: de Carl Mørk op het scherm is jonger (en behoorlijk aantrekkelijker) dan in de boeken. Wel net zo heerlijk humeurig.


* Houd je van spruitjes? Of juist niet maar wil/moet je ze toch af en toe eten? Bak in een hapjespan blokjes zoetzure appel in een beetje boter, knijp er een klein scheutje honing boven en voeg een handje walnoten toe. Roer er vervolgens de (vooral niet te) gare spruitjes door.
Simpel & lekker. Vinden wij. En jij nu misschien ook.

* Mocht je ooit een oven, magnetron of ander huishoudelijk apparaat met een snoer moeten vervangen en laat je dit door een monteur doen, lees dan vooral verder, met deze tip kan je een leven redden! Wanneer die monteur je oude apparaat wil verwijderen en jou verzoekt om even een tang aan te geven, vraag dan wat hij ermee wil doen. Het antwoord zou zomaar “De stekker zit nog in het stopcontact maar ik kan er nu niet bij dus dan knip ik even het snoer door.” kunnen zijn.
Schop de tang uit zijn buurt!
Schakel de groep in de meterkast uit!
En leg daarna pas uit wat 220 Volt met een mens kan doen.
(De held in dit echt waargebeurde verhaal was Peter.)
(".... dan knip ik even het snoer door..." Het is dieptriest, ik weet het.)

* Zin in thrillers met een stoere, eigenzinnige vrouw in de hoofdrol? Lees dan de Erika Foster-serie van Robert Bryndza. Spannend en humoristisch en niet weg te leggen. 

Ik zit op dit moment tot over mijn oren in "Doods geheim", het (tot nu toe) laatstverschenen boek en houd daarom nú op met deze tips. 

Alsjeblieft.

Graag gedaan. 









-->

1 opmerking:

Piet P. zei

Tip: Syl's tips lezen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...