dinsdag 1 juni 2010

Regendag

Na een drukke, volle week was ik wel toe aan een relax-zondag. De weersvoorspelling was duidelijk: onderuit met een boek in de tuin zou er niet bij zijn. Het werd ook inderdaad een regendag. Een heel gezellige binnenblijfdag.

Zomerse dagen in het voorjaar zijn cadeautjes. Maar soms word ik er wat onrustig van. Ik heb dan het gevoel dat ik moét genieten van het mooie weer. Fietsend of wandelend of languit in een stoel, als het maar buiten is. Omdat het ein-de-lijk kan. En natuurlijk ben ik daar ook vaak blij mee. Met dat mooie weer en dat buiten-kunnen-zijn. En ik bèn ook graag buiten. Maar soms wil ik gewoon binnen rommelen zonder het gevoel dat ik iets moois onbenut laat. Dan wil ik niet persé naar buiten hoeven. Is dat ondankbaar? Of dom?

Afgelopen zondag vond ik het in ieder geval heerlijk gezellig binnen. Lekker rommelen binnen in huis. Beetje huishouden, beetje lezen, beetje internetten, heel veel genieten. Dat kan toch niet ondankbaar zijn? Of dom?

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...