dinsdag 11 september 2012

Prijs in de staatsloterij!


Tijdens een ochtendchat vertelde een lieve vriendin dat ze van Peter en mij gedroomd had. Ze was bij ons op bezoek geweest voor een vaartochtje op het meer bij ons huis en we hadden haar uiteindelijk in een vrachtauto (?) meegenomen naar een ander meer wat verder bij ons vandaan. Mijn ochtend begon dus heel leuk.

“We hebben een meer bij ons huis! We hebben twéé meren bij ons huis!”
“Misschien stel ik me jullie stiekem heeeeeel rijk voor...”
“Omdat ik gisteren schreef dat ik gelukkig met hem ben!”
“Jeetje, wat droom ik goed! Is jullie huis ook wit?”
“Nee, zandkleurige steen.”
“Want in mijn droom was het dat niet maar van zandkleurige steen.”

Het was een en al gezelligheid en meligheid. Precies zoals wij onze dag graag beginnen. Daarna moest zij aan het werk en bleef ik er nog even over doordenken. Er zit toch vaak een diepere betekenis achter dromen? Soms, misschien, zelfs een soort van voorspelling? En wacht eens even... was het gisteren niet de tiende van de maand?

Ik liep de trap af naar de keuken waar op het magneetbord ons staatslot hing. Ik prentte de laatste drie cijfers in mijn hoofd, liep iets sneller weer de trap op en tikte staatsloterij.nl op mijn laptop in.

Ik tikte verkeerd...
daarna goed...
en zag dat...
het laatste cijfer van ons lot klopte!
En het cijfer daarvoor was óók goed!
En het cijfer dáár weer voor ook!!!

Ooohhhh....

YES!!!

Maar-maar-maar! Hoe zat het met de cijfers vóór die goede laatste drie??? Wat voor letters staan er bij ons voor? We hebben er altijd de jackpot bij en die was gevallen, dat had ik in de gauwigheid gezien! Ooohhh, stel-stel-stel, stel dat...

Ik rende full speed weer terug naar beneden, trok deze keer het lot van het bord en ik vlóóg weer naar boven. Er leek tromgeroffel uit mijn maagstreek te komen en van nervositeit liet ik het lot uit mijn handen vallen.

Ik raapte het op...
plofte terug achter mijn laptop...
keek vol spanning naar de trekkingsuitslag...
en zag....


Toch mooi zevenenhalve euro. Oh yes.



4 opmerkingen:

Anoniem zei

Wowow!! 7 euro 50!! Misschien kunnen we dan zelfs iets drinken bij ons volgende uitje!

xx

Sylvie zei

Hoi Anoniem, in principe drink ik niet met anonieme mensen maar aangezien jij kennelijk een collega bent, maak ik wel een uitzondering. Bij ons volgende uitje neem ik rietjes mee en dan proosten we samen (uit één glas) op mijn prijs ;) Gezellig!

Anoniem zei

Ik bedoelde ons volgende DROOM-uitje. Ik droom de drankjes er wel bij ;-P

Ingrid

Sylvie zei

Ingrid! Lol! Uitgerekend tegen jou begin ik over in principe niet met vreemden drinken, alsof wij elkaar al zo goed kenden bij onze "blind date" :D (<-- bij gebrek aan die leuke tranenlachende smiley van WF)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...