donderdag 13 november 2014

To do-lijst



Bijna een maand is het alweer geleden dat ik hier schreef. Oktober is ook omgevlógen! Met mooie dingen, verdrietige dingen, prachtige dagen, regendagen, leuke uitjes, huishoudelijke klussen... The usual stuff dus. Ik heb er even over gedacht om ze op te diepen uit mijn geheugen, agenda en fototoestel maar ik heb besloten het niet allemaal op te halen. Nu even geen “toen” maar “nu”. Er is genoeg “nu” om mee te maken en te doen. Vooral om te doen...

Door een week van griep en daarna nog eens een week van post-griep, door paar goede boeken en een o zo spannende serie op Netflix zijn er veel klussen blijven liggen. Nou kan ik redelijk gemakkelijk langs rommel en rommeltjes heenkijken maar op een gegeven moment werd het zelfs mij te erg. Het werd hoog tijd voor een stevige to do-lijst. Eentje waarop ik dan lekker kan afvinken wat ik allemaal gedaan had. (Ben zo dol op afvinken!) En dus stroopte ik mijn mouwen op en.... zocht in de App-store naar een handige app ;)

Kijk eens wat ik vond!



Je kan hier plaatjes bij de klussen zetten! (Dit zijn er nog maar een paar.)



Zelfs eigen foto’s!

En er is een logboek waarin je kan zien wat je allemaal al gedaan hebt! 



Ik vind het zo leuk dat ik steeds meer dingen-om-te-doen verzin en er foto’s bij maak. Iets als de was doen zet ik (zoals je hierboven kan zien) in gedeeltes in de app: eerst in de machine (plaatje wasmachine), daarna vouwen (foto wasmand) en tot slot de strijk (foto strijkijzer). Omdat er zo'n leuke afbeelding van een naaimachine bij zit, zet ik ook mijn naaiwerk (strikt genomen geen echte klus natuurlijk) in de lijst en voor mijn hardlooprondjes heb ik een eigen actiefoto toegevoegd.

Er is alleen één nadeel aan deze app. Ik ben er zo druk mee dat er geen eind komt aan mijn lijst. Sterker nog: ik heb amper tijd om al die (inmiddels hoognodige) dingen te doen...

Ach ja.

Bij “Blogstukje schrijven” kan ik nu in ieder geval wel een vinkje zetten.



Zo leuk handig!







Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...