donderdag 16 november 2017

Niet leuk


Zij: "Ik denk er steeds meer over om te stoppen met Facebook."
Ik: "Jammer. Waarom?"
Zij: "Ik word een beetje chagrijnig van al die blije berichtjes. Leuk uitje dit, gezellig met vriendinnen dat, foto's van schattige kinderen of katten. Alsof die alleen maar schattig zijn!"
Ik: "Eh... zou je niet chagrijniger worden van nare berichten? Als mensen vertellen dat ze verdrietig alleen thuiszitten, dat hun kind niet wil slapen, als ze foto van een kotsende kat posten?"
Zij: "Ach, je hebt wel gelijk. Een beetje gelijk. Ik heb soms gewoon zo’n zin in lekker zeuren en dingen niét leuk vinden! Om te lezen dat anderen ook ergens stevig van balen. En dan niet van dat serieuze wereldleed, gewoon alledaags gedoe."
Ik: "Hmmmm...."
Zij: “Zo moeilijk is dat toch niet? Vind jij soms altijd alles leuk??"
Ik: "Oh nee. Heb je even?"

Een niet-complete lijst van alledaagse zaken die ik niét leuk vind:

- onverschillige bediening in horecagelegenheden

- een verstopte afvoer

- dat ik niet kan zingen

- mensen (ouders!) die stripverhalen geen "echte boeken" vinden

- architecten die "mooi" niet kunnen (willen?) combineren met “praktisch”

- grijze uitgroei

- dat er calorieën in wijn zitten

- het doordringende lawaai van apparaten als maaimachines, hoge drukspuiten, elektrische zagen en bladblazers

- dat ik binnenkort bedrijfskleding aan moet

- wachten op leveranciers en/of monteurs

- als mijn computer of iPhone weer om een update vraagt

- koude voeten

- ein-de-lijk een parkeerplek vinden, na tachtig keer tikje vooruit - tikje achteruit het parkeren ("#$%&@!!!") opgeven en dat je dan in je spiegeltje ziet dat iemand met een veel grotere auto er zomaar inrijdt ("#$%&@!!!")

- dat ik niet kan parkeren

- mensen zonder zelfspot

- een onderbroek die zo hinderlijk tussen je bi.... eh, verkeerd ondergoed dus

- verhoogde fietspaden

- series op Netflix waarbij je zeker een week op een nieuwe aflevering moet wachten

- pashokjes met de spiegel aan de buitenkant

- mensen die willen stoppen met Facebook en dat ik daar dan serieus op in ga #waarominvredesnaam?



2 opmerkingen:

Gonny zei

Dat is een mooie lange lijst geworden van baaldingen!!!

Scrap-joy zei

Maar je lijstje met al die baal-dingen, heb ik met plezier gelezen. Zelfs bij de herkenbare dingen om van te balen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...