donderdag 23 december 2021

Ik wens je....


Ik wens je 

 

Positieve gedachten, een negatieve test 

Tintelende vrieskou en een warm vest 

Een vol hart, een zo plat mogelijke buik (tenzij met een baby’tje gevuld) 

Veel liefde, vertrouwen, hoop en ook geduld 

 

Leuke dingen om naar uit te kijken 

Lichtpuntjes als de dagen donker lijken

Meer tranen van het lachen dan van verdriet

En dat je nooit met mate geniet  

 

Een leuk persoon en de juiste conditie om mee te wandelen 

Haar dat zich ook zonder knipbeurt goed laat behandelen 

Een stabiel internet en een nog betere gezondheid

Zin in de komende dag en zo min mogelijk spijt


 

Ik wens je ook

 

Vrolijke liedjes om keihard mee te zingen 

Kopers op marktplaats die eens niét afdingen 

Plannen en afspraken die wél door kunnen gaan 

En dat je mensen ondanks hun mondkapje goed kan verstaan 

 

Lieve vrienden, begripvolle familieleden, aardige mensen naast en op je pad 

Steun als je het even he-le-maal hebt gehad 

Ontroerende films, mooie muziek, verrassende boeken 

Eindelijk terugvinden wat je al zo lang liep te zoeken 

 

Het lef om nieuwe dingen aan te gaan 

En oude te dumpen die alleen maar in de weg staan 

Aandacht om te krijgen en vooral te geven 

Dat die afgeschreven planten toch blijken te leven 


 

En ik wens je 

 

Een (eindelijk) opgeruimde zolder, dito mailbox, een opgeruimd hoofd 

Iemand die onvoorwaardelijk in je gelooft 

Een onverwacht cadeautje, een knuffel van je lief 

En, voor de boomers onder jullie ons, misschien een ouderwets handgeschreven brief? 

 

Mooie verhalen om te vertellen 

Mensen die “mijn” niet als “me” spellen 

Sterke koffie, warme thee, een goed glas wijn 

Aan het eind van iets een staartje zonder venijn 

 

Onbreekbare kerstballen en oliebollen zonder calorieën 

Onverslijtbare humor en soepele knieën 

Halfvolle glazen en weinig beren op de weg 

Goede buren aan de andere kant van je heg 

 

 

Dit zijn slechts een paar (nou ja, paar...) wensen die spontaan bij mij bovendrijven 

Ik wens je alle goeds en ook dat er altijd wat te wensen zal overblijven 

Ik wens je gelukkige kerstdagen en een mooi nieuwjaar 

Zorg goed voor jezelf en wees lief voor elkaar 






2 opmerkingen:

www.hetkeetjevanlien.com zei

Wat ontzettend leuk gedaan, ik zit hier met een grote glimlach. En zo herkenbaar! Fijne dagen ook voor jou!

Sylvie zei

Dankjewel, Lien :) Ik geniet ook elke keer van jouw verhalen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...