donderdag 20 januari 2022

Jouw kamer in mijn huis


 

Voor jou

Als mijn leven een huis zou zijn 
Dan is mijn verdriet om jou een kamer
De grootste, de kleinste, de lichtste
De voor-altijdste kamer in mijn huis

In dat huis dat mijn leven is
Staat de deur van jouw kamer open
Soms wagenwijd, soms op een kier
Maar nooit op slot, nooit gesloten

In jouw kamer in mijn huis
Ben jij niet meer en toch altijd
Zal jij voor altijd zeventien blijven
In jouw kamer in mijn huis

Jouw kamer in mijn huis
Jouw volle, lege kamer
Een plek om stil te voelen
Raken aan toen, bij gebrek aan nu

In jouw kamer in mijn huis
Komen rouw en liefde samen
In die bitterzoete, zo dierbare kamer
Voor altijd jouw kamer in mijn huis


Max   20 januari 1987 - 8 mei 2004



1 opmerking:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...