zaterdag 2 april 2022

Mening

 

Er is al heel veel over geschreven en gezegd en nog veel meer over geklaagd, maar toch wil ik er ook míj́n mening over kwijt. Over dat weer van de afgelopen twee dagen, ja. En dan met name over die sneeuw.


Ik houd van de seizoenen. Van het ene meer dan van het andere maar ik zou niet graag in een land zonder willen wonen. 
Ik ben niet gevoelig voor winterdips en regendagen. Natuurlijk word ik vrolijker van een zonnige dag maar ik zie vaak eerder het gezellige dan het donkere van somber weer.
De winter duurt me geregeld zeker een maand te lang maar van (voor mij) te warme zomers kan ik ook genoeg krijgen.
Ik houd van naar buiten kunnen gaan zonder jas maar van lekker in een warm winterjack wandelen kan ik erg genieten.
Net als van hardlopen in de regen, dit in tegenstelling tot van fietsen als het zo naar miezert.

Je ziet het: nuances genoeg. Voor mij is er genoeg balans tussen (weertechnisch) fijne en minder fijne dagen. Ik kan er prima mee leven.
Met één grote uitzondering: winterse kou en zelfs sneeuw na heerlijk zachte lentedagen. Ik houd niet van mooie beloftes die daarna bruut ingetrokken worden. Dat trek ik dus niet! En, nog erger, dat trekken mijn tuinplanten misschien ook niet.

Aldus mijn mening.
Voor wat het waard is. 
Alsof die ertoe doet.
Maar toch... 😝







2 opmerkingen:

nicole orriens zei

Ik vond het contrast ook wel erg groot inderdaad. De ene week smeerde ik me nog in met zonnebrand en las ik buiten een boek, en volgende week was de wereld wit...

Sylvie zei

Vanaf vandaag wordt het alleen maar beter, meer zoals een fijne lente hoort te zijn. Houd de zonnebrand en je boek maar lekker bij de hand :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...