vrijdag 13 januari 2023

Hoi kind, met mij


“Hoi kind, met mij. 

 

Ben je al wat bijgekomen van je verjaardag gisteren? Ik vond het zó gezellig!

 

Tja, zevenendertig is toch richting de veertig, hè. 

 

Nee, ik wrijf het er niet in, ik maak maar een grapje! Hoewel... als je mij nog oma wil maken... 

 

Grapje! Ik snap heus wel dat je niet in je eentje een kind wil opvoeden. 

 

Nou rustig maar. Jij hebt het toch uitgemaakt? Ik vond hem wel aardig. 

 

Ja, ja, ja.... Hoe dan ook, ik vond ook erg gezellig om je vriendinnen weer eens te zien. Wat een schatje, dat kindje van, hoe heet ze? Marieke? 

 

Marianne? Nou ja, bijna goed. Ze is alleen nog behoorlijk overgevoelig, hè? Ja, dat doen zwangerschapshormonen met je. 

 

Ja sorry hoor, ik snap dat wat moeite kost maar zo'n babybuik kan je er heus wel aftrainen. Het was maar een tip. En ik dacht echt dat het een jongetje was. 

 

Ach, je overdrijft! Zei ik echt dat ik wel kon zwéren dat het een jochie was? Ach, nee! Nou ja, ik heb toch mijn excuses aangeboden?

 

Nee, dat is niet waar. Ik heb niks over die zwangerschapshormonen gezegd. 

 

Niet hardop tenminste. 

 

Oei, dan heeft ze scherpere oren dan je vader. Hahahaha! 

 

Je moet nu naar de bakker? Zeker klagen over die taart. Hij was wel lekker maar het zag er toch niet uit! 

 

Zelf gemaakt? O.... 

Nou, wel goed dat je het geprobeerd had, hoor! Misschien volgende keer wat meer slagroom? Of anders toch van de bakker? 

 

Waar moet je dan naar toe?  

 

O, de kapper! Ik verstond het verkeerd. Ja, je begint al wat grijs te worden, hè. Ik zag het gisteren meteen! Tja, bijna veertig, dan krijg je dat. Je vader was ook al vroeg...

 

Natuurlijk, een knipbeurt kan je ook goed gebruiken met die pony van je maar weet je zeker dat je je haar niet wil laten verven? Mannen houden over het algemeen niet zo van grijs en nu je geen vriend meer h....

 

Ja, ja, ga maar gauw! Ik moet nu toch met je vader naar die nieuwe buren van ons. Even gezellig kennismaken. Ik hoop alleen dat je vader zich wat gedraagt, je weet hoe bot en tactloos hij kan zijn. Nee, dan kan ik er maar beter bij zijn.

 

Ik houd je niet langer op, wilde alleen even zeggen dat ik het zo leuk vond, gisteren. Echt zó gezellig. Dag kind, tot gauw!"



Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...