maandag 13 april 2009

Ding 10: Social bookmarking en Delicious

Dit onderdeel heeft mij veel opgeleverd. Eindelijk heb ik mijn lange lijst met favoriete websites goed gesorteerd. En ik kan er nu ook vanaf andere computers bij. Wat wil een internetter nog meer?

Het mag duidelijk zijn: Delicious is voor mij echt delicious. Ruim 250 websites die ik in de loop der jaren verzameld heb omdat ik ze interessant, handig of gewoon leuk vond, heb ik voorzien van tags en vervolgens in tagbundles gestopt. Dankzij de "tag button" (de toets op de foto is natuurlijk een grapje, dit voor het geval mensen gaan zoeken....) is het opslaan een fluitje van een cent. Het meeste werk vond ik het bedenken welke tags het beste aan een bepaalde site gehangen konden worden. Handig is dat Delicious dan zelf met suggesties komt.

Wat de sociale kant betreft: natuurlijk heb ik (bijna) alles op "delen" gezet (zie ook de "tag cloud" in deze blog) en natuurlijk maak ik nu ook gretig gebruik van de mogelijkheid om te kijken welke websites anderen hebben gevonden over onderwerpen die mij interesseren.

2 opmerkingen:

petra zei

Sylvie
Fijn dat je nu ook meteen ziet hoe handig en tijdsbesparend sommige "Dingen" zijn. Favoriete websites zijn o zo handig bij snel iets nazoeken en zo wordt het een fluitje van een cent!
Petra

tikkeltje zei

Hoi Sylvie, ziet er weer goed uit hoor.
vooral het toets-grapje vind ik heel leuk.
Ook vond ik het leuk samen met jou naar de tussentijdse-bijeenkomst van 23dingen te gaan.
groetjes tikkeltje

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...