zondag 1 november 2009

Mijn dwarrelhoofd

Iemand dacht leuk te zijn en verzon een variatie op “Beter een goede buur dan een verre vriend”. Het resultaat was: “Beter een verre vriend dan een zure buur”. Ik moest er niet om lachen, maar het bleef wel door mijn hoofd dwarrelen.

Ik heb (gelukkig) goede buren en ook verre vrienden. Beiden zou ik niet willen missen. Als ik vergeet om mijn kliko aan de weg te zetten, heb ik inderdaad meer aan mijn oplettende buurman dan aan mijn verre vriendin. Ik noem maar een simpel voorbeeld. “Beter een goede buur…” enzovoort klopt dus. Punt.
Maar dan die variant. Wat een rare vergelijking! Het klinkt als “Beter warme laarzen dan een gat in je broek”. Zoiets. Slaat toch ook nergens op. Verre vriend versus zure buur. Wat is er nou niet beter dan een zure buur? Ik zei het al: het bleef dwarrelen.
Vanmiddag las ik dat een vrouw in Nijkerk geen last had van dit soort gedwarrel door haar hoofd. Wel van haar buurman. Na een zoveelste ruzie pakte zij een “scherp voorwerp” en stak hem hiermee neer. Wow!
Het is geen wereldnieuws, allang niet meer helaas, ik weet het, maar toch: wow! En voordat ik deze reactie kon verfijnen met: jeetjetistochwat, inwatvoorwereldlevenwe en/of datdoejetochniet, las ik onder het bericht het volgende commentaar:

Kijk dat gebeurd niet voor niks natuurlijk en hier zal ongetwijfeld een hoop ellende vooraf zijn geweest, mijn vrouw heeft het 4 jaar geleden ook bij haar broer gedaan en we zien me kaar nooit meer dat scheelt ook weer.

Tja, en toen schoot ik dus wel in de lach. Al vraag ik me nu af wie de schrijver van deze reactie bedoelt: zijn vrouw of zijn zwager? Er begint weer wat te dwarrelen in mijn hoofd.

3 opmerkingen:

bonbonblogje zei

sja, is dit nou ook een stukje opwarming van de aarde?? leuke nieuwe foto trouwens!

Sylvie zei

@bonbonblogje Ten behoeve van het beter koel houden van ons hoofd, misschien maar beter geen hoofddekseltje. Hoe fleurig ook.
Eh... welke foto bedoel je? Welke van de 2? Bedankt iig. Denk ik...

Piet P. zei

Dit is ready made humor, maar vast niet zo bedoeld. Ik ga eens vaker naar de krant op internet kijken, de reacties geven het 'sec'nieuws meteen iets heel speciaals.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...