dinsdag 12 april 2011

Laarsjes


Een tijdje geleden nestelde een niet te negeren gedachte zich in mijn hoofd: "Wat zou mijn leven iets completer zijn als ik grijze laarsjes had". Ik weet het, het is vreselijk oppervlakkig maar die kant heb ik nu eenmaal ook en als je vandaag iets diepgaanders had willen lezen, dan moet je nu maar een krant of een boek pakken. Toe maar, ik merk het toch niet. Veel serieus plezier ermee, ondertussen ga ik hier even door.

Zoals elke vrouw (die een beetje van kleding en schoenen houdt) weet is het een hels karwei om iets te vinden wat in je hoofd zit. In mijn hoofd zaten dus grijze laarsjes, enkelhoog en met een niet te lage, niet te hoge hak. Maar wat ik overal tegenkwam waren zwarte, beige, bruine enkelhoge laarzen, grijze kniehoge laarzen en bijna allemaal met platte zolen, of juist van die torenhoge. En schoenen. Heel veel schoenen. In allerlei kleuren en met allerlei hakhoogtes.



Maar ik wilde geen schoenen; ik wilde laarsjes! Grij-ijze! Enkelho-oog! Met een ha-ak! Je. Hak-je. Ik mag dan oppervlakkig zijn, ik ben ook zeer vasthoudend. Als het op winkelen aankomt, hè, dat oppervlakkige dan.

Ik begon water bij de wijn te doen. Oftewel, ik stelde mijn budget met vijf euro per winkelsessie bij. Na dit een keer of vier gedaan te hebben vond ik de juiste laarsjes! Wat de juiste laarsjes léken. Ze hadden de perfecte hoogte, de juiste hak èn ze zaten heerlijk. Ze hadden alleen een, eh, een wat vreemde kleur grijs. Toen ik ze bij daglicht bekeek bleken ze niet lichtgrijs maar een soort van beige/taupe te zijn... Een kleur die gewoon vloekte bij mijn grijze broeken. O, o nee.

Nog meer water bij de wijn. Grijs mocht ook blauw zijn en toen dat niet hielp: blauwachtig grijs. Of grijsachtig blauw. Inmiddels werd het steeds meer lente en ik kreeg ook steeds warmere voeten. Zeerdere voeten ook, van al dat geloop en gepas. Ik kon bijna geen schoenenwinkel meer zien (bijna).  En toen en toen, en toen eindelijk... vond ik de perfecte combi van laars en schoen, van grijs en blauw. Enkelhoog en met een goede hak. Voor de prijs van mijn oorspronkelijke budget plus slechts anderhalve winkelsessie!


 
En zodra de blaren op mijn voeten van het aflopen van al die winkels genezen zijn, kan ik ze ook nog aan.

Blij!

2 opmerkingen:

Berna zei

Leuk verhaal weer, net als dat van die namen.
Ben een beetje achter met lezen, sorry.
En nog bedankt voor jullie kaart!! Lief dat je eraan hebt gedacht.
Ik weet niet of het nog lukt voor onze vakantie nog iets af te spreken maar we gaan een poging doen ok?
Liefs
Berna

Unknown zei

Ze zijn leuk!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...