woensdag 11 april 2012

Onze bijkeuken



Wat we tegenkwamen toen we onze bijkeuken uitmestten:

Dat de vazen en potten die over bijna vier planken en één kastje verdeeld waren op twee plankjes en in één kastje passen. Dat je de klep van dat ene kastje nou wel met beleid moet openmaken.

Dat we drie thermoskannen en twee thermosflessen hebben. En dat we ons amper kunnen herinneren wanneer we voor het laatst een thermoskan of -fles nodig hadden. #maarjeweetmaarnooit.

Dat het handiger is als de voorraad theedoosjes links staat en de voorraad koffie rechts. Dat we een heel grote voorraad thee en koffie hebben.



Dat ergens ver bovenin nog onze kerstmokken staan. De vier kerstmokken die we met kerst gebruikten toen de jongens nog klein waren. Toen we nog met ons viertjes waren. Ik heb ze voorzichtig teruggezet.

Dat we twee stoompannen hebben (tweeënhalf eigenlijk, want eentje heeft geen “onderpan” meer, maar omdat het stoomgedeelte plus deksel ook op een gewone pan past en het zonde is om... nou ja... daarom...). En met die van Paul erbij hebben we er nu drie. En een half. Drieënhalf. Dus. Misschien moet ik die halve toch maar wegdoen. Een keer. #volgendekeer

Dat we best veel onderdelen van de keukenmachine niet gebruiken. Maar de meeste (belangrijkste) wel! Ja echt!

Dat we al het eetbare wat we toch niet eten uit kerstpakketten meteen weg moeten weggeven in plaats van weg te gooien als de uiterste houdbaarheidsdatum verstreken is.

Dat een zak voor grof huisvuil snel scheurt als je er dingen in blijft proppen.

Dat als je vier eierdopjes met namen erop niet weg kan doen, je kan doen alsof je ze niet ziet. Ook al wordt je blik er steeds naar toe getrokken. Ook al krijg je er een raar gevoel in je keel van.



Dat het wel handig is om een fijne voorraad te hebben van blikjes en potjes en zo, maar dat vier potjes rode bieten lichtelijk overdreven is. We eten het zelden.

Dat deksels van diepvriesdozen in het luchtledige kunnen verdwijnen. Of de dozen van die deksels. On-ver-klaar-baar!



Dat de la met zoutjes die altijd uitpuilde, de laatste tijd amper meer zoutjes bevat. #goedbezig

Dat het raar voelt om de bus met spaghetti onderin te zetten terwijl dat “vroeger” voor het grijpen moest staan.

Dat we voor mááánden schuursponsjes genoeg hebben.

Dat je niet “even” een bijkeuken uitmest. Dat je aan het begin van de klus koffie drinkt, halverwege overgaat op fris en uiteindelijk op iets sterkers. Dat het meer is dan alleen opruimen, herindelen, weggooien en schoonmaken.


Dat ik nu daarom veel moed moet verzamelen voordat ik aan de zolder durf te beginnen.


1 opmerking:

Anoniem zei

Ik bied me vrijwillig aan voor hulp op de zolder. Bij een ander vind ik het namelijk altijd heeeeel makkelijk. Betekent natuurlijk wel dat jij me een keertje in mijn "rommelkamertje" moet helpen...... ;P

Ingrid

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...