vrijdag 13 juli 2012

Vandaag op Ameland


Buiten mijn raam, buiten ons hotelraam, ligt Ameland in de regen. Dit klinkt triester dan het is want de weersvoorspellingen waren hier heel duidelijk in en we hebben dus een lekkere stapel boeken bij ons. Ik in mijn koffer en Peter op zijn iPad.

Ik denk heel even aan waar we vandaag eigenlijk volgens plan zouden zitten: op de fiets in de buurt van Bronkhorst. In de regen op de fiets in de buurt van Bronkhorst. Brrr! Tip van de dag: plannen zijn er om gewijzigd te worden.

Ik ben dankbaar voor het comfort van ons bed thuis. Bij deze opmerking wil ik het graag laten; ik wil namelijk niet klagen en bovendien gaat het niet alleen over de kwaliteit van het matras in dít hotel. Ach, en zo slecht is het hier nou ook weer niet.

In de keuken
van ons hotel worden alleen ontbijten klaargemaakt. Diners serveren ze hier niet en dat vinden wij Erg! Helemaal Niet Dus! Gisteren aten wij meer dan fantastisch bij dat ene restaurantje aan (bijna) het eind van de straat en vanavond gaan we naar wewetennognietwaarnaartoe, en morgen en overmorgen en enzovoort ook.

Ik verheug me
op het droge gedeelte van de dag dat er zo aankomt. Ik heb mijn hardloopspullen meegenomen en ik heb al zo ongeveer een route uitgestippeld. Voor zover iemand zonder richtingsgevoel een route uit kan stippelen...

Ik ga dus hopelijk niet (al te lang) verdwalen.

Ik verbaas me
een beetje over hoe rustig het hier in Nes is. We komen al acht jaar elke zomer op Ameland en zo stil hebben we het hier nog niet eerder gezien. De matige zomers van de afgelopen jaren beginnen hun tol eisen.

Ik lees het tweede deel van een spannende serie. Er komt heel veel moord en doodslag in voor en dat was precies waar ik zin in heb; gewoon ongecompliceerde, gruwelijke misdaden. Aan diepgang ben ik nog niet toe, zo aan het begin van een vakantie.

Ik hoop dat ik met deze laatste opmerking mijn imago op leesgebied niet al te veel schade heb aangebracht.

Ik hoor dat Peter aan een middagdutje is begonnen ;)

Mijn gedachten
aan alle beslommeringen van vóór deze vakantie kan ik steeds meer loslaten. Nog een dag of wat en ik hoop er ook niet meer over te dromen.

Eén van mijn favoriete dingen
, één van mijn favoriete vakantiebestemmingen, is Ameland. In de zon, in de regen, in de storm; het klaart hier altijd wel even op. Ameland voor niet langer dan een week, Ameland voor déze week.





3 opmerkingen:

Piet P. zei

Prachtige wolken!

Berna zei

Geniet van de rust, lekkere eten, boeken, kortom geniet van jullie vakantie!

Sylvie zei

Ja mooi, hè, Piet! Ik snap heel goed dat jij, met je terugverhuizing in zicht, hier met gemengde gevoelens van geniet. (Deze foto is nb met mijn telefoon genomen, wolkenluchten zijn zo fotogeniek!)

Dankjewel, Berna! Dan doen we zeker :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...