zondag 10 februari 2013

Een weloverwogen beslissing



Ik ben een zeer slagvaardig persoon. Geef me een keus, een knoop om door te hakken en ik kies en hak meteen, direct. Ik twijfel niet, ik kijk niet om en ik kom zeker niet op genomen beslissingen terug.

Yeah right, dus niet... Mocht ik willen. Mocht mijn omgeving willen!

Natuurlijk ben ik (lang) niet (meer) zo erg besluiteloos; een mens kan geen vijfenvijftig worden, inmiddels bijna vijfendertig jaar getrouwd zijn en een goedgevulde kledingkast met kleren die zij ook nog draagt hebben zonder een paar keer in haar leven doortastend geweest te zijn. (Toch?)  Ik blijf echter heel veel kanten aan een zaak zien, jammergenoeg ook nadat ik, na lang gedub en getwijfel, eindelijk een beslissing genomen heb. En, helaas voor mijn omgeving, ik blijf ook de neiging hebben om heel royaal met mijn zorgvuldig verzamelde voors en tegens rond te strooien.

Dus...

Aan iedereen aan wie ik de laatste maanden uitgelegd heb, dèsgevraagd en òngevraagd, waarom ik echt niet meer aan een loopwedstrijd mee wil doen, aan iedereen die ik verveeld heb met mijn o, zo goede redenen (het was zo ongenadig heet tijdens de Marikenloop, ik krijg er ruim vantevoren al meer zenuwenkriebels van dan ik aankan, lopen is mijn manier van ontstressen en daarom dus niet meer, aan de ene kant dit en aan de andere kant dat... jadi-jadi-ja-bla-bla-bla-enzovoort...): dank voor het geduldig en begripvol knikken en gelijkgeven. Misschien snapten jullie het echt, misschien deden jullie het in een wanhopige poging om mijn lange verhaal kort te maken maar misschien kwam dat knikken meer uit de "wie probeert ze te overtuigen?"-gedachte voort. Als dat laatste het geval is, kan ik deze keer, déze keer hè, niet anders dan jullie gelijk geven. Ik... eh... heb me namelijk... eh... een beetje bedacht. *schaapachtige grijns*

Ik heb me van de week toch maar wel ingeschreven. Voor de Marikenloop dus, ja. Máár ik heb nu heel goede redenen! Echt! Nòg betere, eh..., echt heel goéde, bedoel ik. De opsomming ervan zal ik jullie besparen maar ik kan jullie verzekeren dat weer alle kanten van de zaak bekeken zijn. Het was wederom een serieuze en weloverwogen beslissing! Jullie kennen me toch ;)






6 opmerkingen:

jeannette zei

ik las die eerste alinea, enne.... ik had echt een blik van ongeloof op mijn gezicht. Toen kwam de 2e alinea en klopte het plaatje weer....

s6 meid

Francine zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Francine zei

Woooohoooo! you go girl! 5 of 10?

Francine zei

(de reactie ervoor was ik ook, maar met een stomme tikfout)

Sylvie zei

@Jeannette, thnxxx! Enne... je was niet de enige die zo reageerde, mijn vriendinnen kennen me te goed :p

@Francine, het punt was dat ik vond dat ik nu de 10 moet lopen "omdat ik het kan" maar de gedachte aan die hitte, de stress en toch weer te snelgaan hielden mijn inschrijving tegen. Bij wijze van compromis heb ik nu weer 5 ingevuld. Mijn doelstelling is de loop zonder wandelmomenten uitlopen ongeacht wat de temperatuur is. Duim je mee dat het niet weer zo bloedheet wordt?

Roelien zei

Goed hoor van je, om na al dat gewik en geweeg toch die stap te zetten!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...