vrijdag 15 juli 2022

Heel vaak



Vaak 

Eerder soms dan vaak 

Maar wel wat vaker dan ik zou willen 

Is er toch iets van tegenzin 

Is mijn boek te boeiend 

Mijn bed te warm 

Mijn lijf te lui 

Dan moet ik simpelweg niet denken maar doen 

Simpelweg, niet simpel 

 

Vaak 

Gelukkig veel vaker 

Spreek ik mezelf dan bemoedigend toe 

Of streng 

En ga ik dan toch 

Toch ja 

Dan stap ik uit bed 

Van de bank 

In mijn hardloopschoenen 



Vaak
Nog vakerder dan vaker 

Ga ik niet tòch 

Maar uit goede gewoonte gewoon 

Mij al bij voorbaat verheugend 

Op de stilte in mijn hoofd, het sterke gevoel in mijn benen 

De geur van gras, van net gevallen regen 

Het gekwetter van de vogels 

De douche achteraf 




Vaak
Misschien wel het allervaakst 

Word ik zo verrast 

Na al die jaren en al die kilometers nog steeds 

Door de bloeiende bermen 

Overstekende eekhoorntjes, o zo fraaie luchten 

Een ooievaar tussen nieuwsgierige schapen 

Dauw op het land en zonlicht tussen de bomen 

Voel ik me nietig en bevoorrecht tegelijk 




Vaak
Vaker zelfs dan allervaakst 

Kom ik blij van een loop thuis 

Heel blij 

Heel vaak




 

 

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...