donderdag 8 september 2022

Welk apparaat?

 


Stel dat je in een later, een volgend leven als een dier kon terugkomen, wat voor dier zou je dan willen zijn?

Ik gok (zonder er geld op te zetten) dat "als een vogel" het meest gegeven antwoord zou zijn. Met "als een kat" als goede tweede. (Het is dan wel te hopen dat er dan niet te veel volgend-levenden tegelijk zouden zijn maar dit terzijde.)

Nu een (kennelijk) veel lastiger (of, zoals iemand ooit reageerde: wat is dat nu voor een belachelijke...) vraag: stel dat je in een volgend leven als een apparaat terug kon komen, welk apparaat zou dat dan zijn?

Weer een gok (weer zonder geld): je haakt af. Met als goede tweede: je hebt geen idee.

Nou, ik zou het wel weten. 
Ik zou dan als een robot grasmaaier terug willen komen!

Tijdens mijn wandelingetjes kom ik zeker één keer in de week zo'n exemplaar tegen. In het zonnetje, ik wandel zelden in de regen, rolt het maaiertje, ik ben nog aan het broeden op een naam, op zijn dooie gemakje over een groot grasveld. Stil en relaxed glijdt hij langs de randjes, steekt hij de grasmat over en ontwijkt hij soepeltjes struiken en boompjes. Gaat hij vooral zijn eigen gangetje.
Het is een grote tuin waarin hij "aan het werk" is (tussen aanhalingstekens, want als er iets niét op werk lijkt...) en ik loop er altijd extra langzaam langs. Soms stop ik zelfs en dan kijk ik naar zijn gerol. En dan word ik daar helemaal zen van. Als je dat als apparaat voor elkaar krijgt, doe je het toch goed (naast het glad houden van al die grassprietjes).



Zo'n apparaat zou ik dus "later" (als het moest/kon) wel willen zijn. 
In de zomermaanden. Buiten de grasmaaimaanden zou ik dan een e-reader willen zijn. Eentje die zijn eigen boeken kan lezen. 

Maar voorlopig heb ik geen enkele behoefte aan een later, volgend leven. Ik ben zen genoeg en vermaak me nog meer dan prima als pensionado, wandelend, lezend, fantaserend en vooral mijn eigen gangetje gaande.
Al zal ik "mijn" maaiertje wel missen als hij straks voor de winter weer naar binnen gaat.



2 opmerkingen:

lien zei

Haha goede vraag! Ik denk als telefoon want dan krijg je heel veel aandacht :)

Sylvie zei

Oei, dat zijn dan wel heel veel prikkels. Dat houd ik amper een dag vol met mijn beperkte batterij ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...