vrijdag 1 september 2023

Weer thuis van vakantie




"Hé, ik hoorde van mam dat jullie vakantie wat tegengevallen is..."

 

“Wàt tegengevallen? Het was vréselijk!”

 

“Die hitte zeker...”

 

“Meid, ik wist niet waar ik het zoeken moest! Ik houd van zon en warmte maar veertig graden... Echt vréselijk! Het zwembad leek wel een pot vol pieren en ’s nachts deden we natuurlijk geen oog dicht van de hitte. Ron chagrijnig, kinderen aan het zeuren.”

 

“Maar er was toch een animatieteam? Gingen de kinderen daar niet naar toe?”

 

“Dat hadden ze na twee, nee, ik lieg, drie keer wel gezien. En dat all inclusive valt ook erg tegen. Elke dag in de rij voor datzelfde buffet en dan toch elke keer weer te veel opscheppen. En zo lekker was het nou ook weer niet. Weet je dat ik gewoon blij ben dat ik nu weer zelf kan koken? Echt!”

 

“Och, en je had zo’n zin in die vakantie...”

 

“Nou! Ik zag mezelf al aan dat zwembad liggen, cocktail erbij. Heerlijk niksen. Kinderen bij dat team en Ron op z’n fiets weg. Toen ik hoorde dat het zo warm zou worden, dacht ik alleen maar dat het wel lekker zou zijn. Echt niet dus, het was vreselijk, echt vreselijk! We waren allemaal blij toen die twee weken voorbij waren. Eindelijk weer thuis!”

 

“Maar Ron is toch wel wezen fietsen? Ik hoorde van Arthur dat hij verteld had van allemaal mooie tochten die hij gereden had...”

 

“Ron? Fietsen? O, wacht even, dit is een vriendin die vanmiddag thee komt drinken. Misschien belt ze af.”


 

Hoi Maaike.... Iets later? Nee, prima hoor.... Ja, gezellig om bij te praten... Vakantiefoto’s? Altijd leuk!... O, wij hebben het ook heerlijk gehad! Echt heerlijk!... Het is zeker wennen na zo’n all inclusive... Ja, vreselijk om nu weer zelf te moeten koken, hahaha.... Wat je zegt: twee weken is dan echt te kort!... Goed, we praten vanmiddag wel verder... Tot dan!


 

“Dat was dus Maaike, je weet wel. Bij haar is alles altijd mooi en leuk. Dus, nou ja...
Maar hadden we het over? O ja, Ron. Heeft hij verteld dat hij gefietst had? In die hitte zeker? Geen meter! Daar heeft hij nou zo over zitten chagrijnen. En dan tegen Arthur van die mooie verhalen ophangen, ha! Hij wil ook nooit voor een ander onderdoen, snap je zo’n man nou?”

 

 




Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...