dinsdag 29 december 2009

Winter Wonderland




Eén van onze favoriete steden (en eigenlijk wordt die lijst alleen maar langer) is Maastricht. En dan vooral Maastricht in december: gezellig verlichte en verwarmde terrasjes, de geur van verse wafels en Winterland op het Vrijthof. Vorig jaar waren we er één dag, dit jaar konden we er drie dagen van genieten. En genoten hebben we! Van Winterland by night, van het heerlijke eten, van niet  “rij-jij-of-drink-ik?” hoeven vragen, van lekker door de stad slenteren, van koffie met vlaai en wijn met tapas, van de kerstgrot in Valkenburg zonder wachtrijen (!), van het onverwachte zonnetje. Helaas niet van de service van ons hotel. Twee nachten in drie verschillende kamers moeten doorbrengen en bij uitchecken slechts een “Ja, is altijd vervelend, hè.” te horen krijgen, is niet erg klantvriendelijk. Hoewel het wel iets kerst-achtigs had.
Ik herinner mij een stel dat rond deze tijd van het jaar ook problemen had met een hotel en een keizer. Meer overeenkomsten waren er niet; de bedden waren goed, het ontbijt was ook prima en in plaats van een kerstkind is er bij ons een nieuwe traditie geboren: relaxte pre-kerstdagen in Zuid-Limburg!

1 opmerking:

leestje zei

Hoi Syl ja wat is ons landje toch mooi he. Er zijn ergere tradities om in ere te houden.Ik heb de nieuwjaarswens weer uit jouw reactie gecopieerd en op mijn blog geplaatst. Maar hoe jij nou kan zien dat er eerst wat anders stond dat snap ik echt niet hoor. Groeten van Leestje

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...