woensdag 8 september 2010

Wachten


De matrassen en bedbodems die we een tijdje geleden besteld hadden, zouden gisteren gebracht worden. 's Middags vanaf 1 uur kon de leverancier komen. Ik haat wachten op leveranciers. Die komen dan namelijk niet om 1 uur, die komen ook niet om 2 uur of half 3. "Na 1 uur" betekent in de praktijk ergens tussen half 5 en 5. Tenzij je tot je ellebogen in een emmer sop zit of midden in een telefoongesprek. Dan gaat de bel. Op die ongeduldige als-je-niet-meteen-opendoet-ben-ik-weg-manier.

De dag ervoor en zelfs gisterochtend nog probeerde ik het positief te bekijken: ik zou een hele middag de tijd hebben om alles te doen wat er gedaan moest worden. Er was genoeg te wassen, te strijken en op te ruimen, en ik had er vast alle tijd voor. Leer mij die leveranciers kennen! Eh... leer mij liever mezelf maar eens kennen. Toen om tien voor half 5 (ja, hij was nog vroeg) eindelijk de bel ging, had ik bijna niks van dat alles gedaan. Wachten en tegelijk nuttige dingen doen schijnt bij mij niet goed samen te gaan.

Hoewel... Wachten is toch ook een nuttige bezigheid? Een serieuze bezigheid zelfs? Stel dat ik dat niet goed gedaan had, dat ik toch "even" de deur uitgelopen was of in de tuin, waar ik de deurbel niet kan horen, had gezeten, dan had die leverancier voor een dichte deur gestaan en dan hadden wij die avond onze oude matrassen weer terug moeten sjouwen. Ik ben dus wèl nuttig bezig geweest! Met wachten. Ruim drieënhalf uur lang. Ik was er gewoon moe van.

6 opmerkingen:

Berna zei

Maar goed dat je vannacht lekker kon slapen na zo'n vermoeiende gebeurtenis!

Annie Maessen zei

Lekker positief gedacht.

Unknown zei

Ik hoefde vanochtend helemaal niet te wachten op de reparateur van de vaatwasser. Hij belde al om 8.00 uur dat hij ons adres niet kon vinden, ik was echt net aangekleed (gelukkig). En hij doet het nu weer!

Sylvie zei

@Berna, inderdaad! Nadat het bed weer opgemaakt was en dat viel niet mee aangezien de nwe matrassen 1,5x zo dik zijn als de oude. Maar lekker was het ;-)

@Annie, ik ben heel goed in positief denken als het in mijn eigen voordeel is :-D

@Tiroka, dat is beter, ja, en als je nog net niet aangekleed was, had je hem ook met een omweg naar je huis kunnen leiden ;-) Viel de reparatie mee?

bonbonblogje zei

volgens mij is wachten best zinvol, je kunt bijv. nieuwe in- en uitvallen krijgen, of nog beter: je boek uitlezen, of bedenken wat je allemaal zou kunnen doen haha, wel heerlijk, een nieuw bed! zou ik voorlopig niet meer uitkomen met dit herfstweer....

Sylvie zei

@Bonbon, ik heb me bepaald niet verveeld; in die zin was het (ook) best zinvol. Alleen... Nù denk ik: had ik inderdaad maar lekker mijn boek uitgelezen. Tòen had ik de rust er niet voor met al die klussen die ik uiteindelijk dus niet gedaan heb.
Een mens en haar schuldgevoel :-/ Zucht.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...