donderdag 14 oktober 2010

Terwijl ik sliep


Zij en ik waren samen ergens naar toe geweest en ik had haar thuis gebracht. Ze scheen mij gevraagd te hebben om een hapje mee te eten want voordat ik het wist, zat ik aan haar eettafel en hoorde ik haar en haar man met potten en pannen rammelen in de keuken. Het begon te schemeren in de kamer en door het raam naast mij zag ik de straatlantaarns door de motregen heen schitteren. De keukengeluiden waren amper nog te horen, mijn ogen werden steeds zwaarder en zwaarder en ik zakte slaperig onderuit. Mijn neus kwam nog maar net boven het tafelblad uit...

Opeens schrok ik wakker! Zij waren de kamer binnengekomen en waren bezig de tafel te dekken. Ik probeerde zo snel mogelijk uit mijn onderuitgezakte positie omhoog te komen. Ondanks dat ik grote moeite had om mijn ogen weer open te krijgen, ving ik toch hun verbaasde blikken op. Ik voelde me diep ongelukkig en had geen idee hoe ik me hieruit kon redden.

Toen begon haar man een verhaal over een kennis van wie zij de groeten moest hebben. Tot mijn opluchting herkende ik de naam uit een ver verleden. In een poging om te laten zien dat ik echt, ècht niet in slaap gevallen was en echt, ècht wel een normale gast was, begon ik (te) uitgebreid te vertellen dat ik hun kennis ook kende, dat ik lang geleden met haar op school had gezeten en dat ik me wist te herinneren dat, dat... eh...  Ik stopte met praten; ik wist opeens dat ik dat mens helemaal niet mocht. Dat ik zelfs een hekel aan haar had. En dat dat bovendien wederzijds was. O help! Maar terwijl ik koortsachtig op zoek ging naar een acceptabele draai voor mijn relaas, voelde ik tot mijn afgrijzen mijn ogen weer stevig dichtvallen en ik zakte weer onderuit in mijn stoel. Net zover tot mijn neus nog maar net boven het tafelblad uitstak...

(En nu zou ik graag willen weten: is er iemand met een droom-uitleg-woordenboek-iets hier in de zaal?)

3 opmerkingen:

bonbonblogje zei

haha, leuke droom over sociaal gewenst gedrag, dat is toch lekker dat je in je droom igg niet sociaal hoeft te zijn, gewoon hardop zeggen wat je van iem vindt, nou ja tenminste, tenzij diegene je af kan luisteren....... hoewel de enige die je af kan luisteren hoort alleen maar lieve woordjes natuurlijk! nee, ik zie totaal geen probleem dus laat je vooral niet onder tafel praten!

Sylvie zei

Soms, heel soms, weet ik tijdens mijn droom dat het maar een droom is. Omdat dat deze keer jammergenoeg niet zo was, weet ik nu hoe het voelt om me al schamend wakker te worden: niet fijn :-/ De uitdrukking "ik kon wel door de grond zakken" zal ik voorlopig niet gauw gebruiken.

Berna zei

Haha, mooie droom. Ik hebben een dromenwoordenboek. Zal eens kijken of ik er wat wijzer uit kan worden LOL.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...