dinsdag 29 maart 2011

Er kwam wat tussen


Deze week wordt, is al, een drukke week. Een week met heel veel extra dingen en dingetjes, voornamelijk op mijn werk.



Zo’n week waarin mijn tempo ook nog bepaald wordt door leners en leveranciers, en waar anderen tussen kunnen komen met agenda's die niet helemaal synchroon lopen met de mijne.



Dat is niet erg, dat hoort bij mijn baan en mijn functie, maar als het in een week gebeurt waarin ik zo’n beetje het dubbele aantal uren moet werken dan normaal, dan wil mijn hoofd wat te vol aanvoelen.



Wat dan helpt is om de zondag voor zo’n week even rustig aan mijn bureau lijstjes te maken met dingen-die-ik-moet-doen, dingen-om-vooral-niet-te-vergeten, dingen-die-ik-nog-moet-doorgeven...  Lange, uitgebreide dingenlijstjes. Want alles wat ik op een lijstje zet, zit dan niet meer in mijn hoofd.



Het was daarom mijn heilig voornemen om afgelopen zondag daarmee aan de gang te gaan en ik ben die dag braaf aan mijn bureau gaan zitten. Ik heb mijn stapel papieren uit mijn tas gepakt en de computer aangedaan. Maar toen... toen wierp ik een blik naar buiten en zag dat er wat tussen kwam.



Er kwam een mooie lentedag tussen. Een mooie lentedag met een agenda die niet helemaal synchroon liep met de mijne.


Tja. Dan maar geen lijstjes ;-)

6 opmerkingen:

Berna zei

Dat heb je goed gedaan! Lekker genieten. En die lijstjes heb je toch 's avonds wel gemaakt :)?
Heerlijk lijstjes. Ik ben er ook gek op om mijn hoofd leeg te maken (en m'n leeftijd te verbloemen, haha). Geniet maar lekker de komende dagen als het even kan want het schijnt heel mooi weer te worden tegen het weekend.
Sterkte met de drukte!
Liefs
Berna

Unknown zei

Een enorm drukke week maar het komt vast goed. Let it be en go with the flow :-) En als je wat vergeet, dan vergeet je wat...Maar als je hoofd er vol mee blijft zitten dan helpen die lijstjes enorm, vind ik.

Piet P. zei

Mooie foto's en zo'n buitendag helpt beter dan wat ook om drukte het hoofd te bieden.
Wedden?

cajunladyinthelibrary zei

Zo'n lekkere lentedag is een goede voorbereiding op een drukke week. Goed gedaan!

Astrid zei

Goed besluit om te relaxen voorafgaand aan een drukke week.
Prachtige foto's!

curl zei

Wat een mooie foto's!
Ik geniet ook enorm van het mooie weer en de natuur die langzaam 'wakker' wordt.
Lijstjes heb ik genoeg, heel handy!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...