zondag 21 augustus 2011

"Nou ja, zeg!"


“Wat zie jij er fris uit!”

Leners en lenertjes geven wel vaker complimentjes, maar deze opmerking uit de mond van een volwassen mannelijke bibliotheekbezoeker viel zachtgezegd toch behoorlijk op. Mijn hand ging onwillekeurig richting de wat lage hals van mijn shirt en ik voelde de collega naast mij verstijven. Toen herkende ik de man die voor ons aan de balie stond en ik lachte hem blij toe.

Ach, wist mijn collega veel dat de “vrijpostige” lener tegenover haar net als ik regelmatig hardloopt en dat wij elkaar die ochtend tegen waren gekomen. Wist de vrouw in de rij achter hem veel dat hij op onze frisse start van de dag doelde. Dan had zij vast niet met een hartgrondige “Nou ja, zeg!”-blik naar hem gekeken. En daarna naar mij toen ik enthousiast reageerde:

“Ja! Wat was het héérlijk, hè, vanochtend!”

4 opmerkingen:

Berna zei

Haha ik ga toch ook maar hardlopen. ;)

Unknown zei

Ik dacht idd: wat zegt 'ie nou? Maar al gauw begreep ik dat het over hardlopen ging....

Sylvie zei

@Berna, ik neem maar aan dat het je om die frisse start van de dag gaat en niet om andere lopers tegen te komen... ;)

@Tiroka, gelukkig maar ;) Maar is jouw het gezicht van die mevrouw opgevallen? Aanvankelijk begreep ik haar blik niet totdat ik me realiseerde hoe het moest zijn overgekomen, het eerste deel van ons gesprek.

Francine zei

hah! Zo krijg je de praatjes in de wereld ;-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...