zondag 7 augustus 2011

Geen Amelandverslag


Mijn eerste vakantieweek zit erop en we zijn net terug van good ol' Ameland. Normaalgesproken vertel ik dan hier hoe onze week daar was en dan plaats ik er foto’s bij. Maar toen ik dat vorig jaar deed, toen ik vorig jaar enthousiast vertelde over hoe fijn we het weer op dat eiland gehad hadden, toen viel dat bij iemand niet in goede aarde. Mijn verhaal werd totaal verkeerd opgepakt en ik kreeg de wind van voren.


Ik heb gereageerd en me er daarna niks meer van aangetrokken, maar een herhaling van zetten wil ik graag voorkomen. Zeker na zo’n relaxte week. Ik ga er dus weinig over vertellen. Ik zal hier niet uitweiden over het prachtige weer dat wij troffen, de beste week van de zomer tot dusver. Over hoe vaak wij het woord "boffen" gebruikt hebben, over dat heerlijke gevoel van warm strandzand tussen je tenen en fris zeewater rond je enkels terwijl de meeuwen over je hoofd scheren.

Ik ga niet vertellen hoe gezellig het was dat (schoon)zusje B. deze keer mee was; hoe leuk het was om haar “ons” eiland te laten zien. Haar te zien genieten maakte deze week extra speciaal.


Deze keer dus geen enthousiast verhaal over onze strand- en boswandelingen en over de fietstochtjes. Niets over het mooie, luxe huisje, de rust, de leuke kleren die B. en ik “zomaar” in de uitverkoop vonden en de boeken die we lui liggend in de zon lazen, als we tenminste niet in slaap vielen... Geen woord, geen letter over lekkere tapas en verfrissende drankjes, waar je de lekkerste appeltaart (met een topping van rozijnen en rum!) kan eten en de grote lol die we met ons drietjes hadden. Niks, nada, noppes. Ik kijk wel uit :p

In plaats daarvan enkel wat foto’s. En de opmerking dat we genoten hebben! Op dat heerlijke eiland waar de tijd wel stil lijkt te staan.
Oeps...





6 opmerkingen:

Hinke Wiersma zei

Mooie foto's van een mooi eiland! En toch een enthousiast verhaal! Omdat ik er zelf ook wel eens kom wil ik toch graag weten waar je die lekkerste appeltaart kunt eten...

Sylvie zei

Bij het Nescafé in Nes, Hinke. Neem er vooral die topping bij en uiteraard een dot slagroom!
(Ik heb met mezelf gewed dat je bij het lezen van dit antwoord "O ja, het Nescafé!" roept...)

Berna zei

Hee Syl, welkom thuis!
Wel jammer dat je ons niks over deze heerlijke vakantie op dat mooie Ameland wilt vertellen. LOL
Nou vooruit, geniet dan maar lekker met P en B na van deze "verschrikkelijk" fijne week op dat "vreselijk" mooie eiland.. ;)

Sylvie zei

Dat doe ik beslist, Berna! Ik heb nog lekker een weekje vrij ;)
Alles goed bij jullie? Wil het een beetje met je (handige) handen?

Hinke Wiersma zei

Oh ja, het Nescafé!:-) Ik weet waar het is. Daar ga ik zeker de volgende keer appeltaart eten (met slagroom)!!

Piet P. zei

Balen, zeg. Ik zat echt te wachten op een gezellig verslag. Nou ja, hopelijk vertel je weer iets over een stedentrip in de herfstvakantie of zo.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...