zondag 4 augustus 2013

De tuinen van Het Loo




Er was eens een paleis Het Loo
Met tuinen, zo heel erg beau
Strakke lijnen, beelden, waterpartijen
Vruchten en bloemen waar insecten over glijen
Daar wandelen is als een show





Er was eens een paleis Het Loo
Met tuinen, zo indrukwekkend beau
Alleen de gedachte aan het onderhoud
Laat, zo hoorde ik, geen enkele bezoeker koud:
“Je zal hier moeten maaien! O, nó!”





Er was eens een paleis Het Loo
Met tuinen, o zo heel erg beau
Namens alle bezoekers aan de tuinlieden
Die snoeien en plukken en harken en wieden:
Veel respect en een koninklijk chapeau!




2 opmerkingen:

Berna zei

Afgelopen winter zijn we er twee keer geweest. Toen vond ik de tuinen al mooi. Nu zullen ze nog veel indrukwekkender zijn..

Piet P. zei

Ik was van de winter in Paleis Het Loo en werd daar heel chauvinistisch van. De tuinen waren in chaos maar ik beloofde mezelf een zomerbezoek. Dat is er nog niet van gekomen, maar aan jouw vers en foto's te zien moet ik dat ook maar niet doen, want dan wordt ik onuitstáánbaar chauvinistisch!
Ik was gisteren in de tuin van kasteel Amerongen; echt een gepensioneerdenuitstap, vind je niet?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...