donderdag 18 september 2014

Moeder en zoon


Zijn handje in de mijne. Mijn tempo aangepast aan het zijne.
Hij kijkt omhoog, ik blik omlaag.
Waarom en hoe, weet je en o, kijk...
Vragen, kletsen, lachen, stil genieten,
van top tot teen genieten en willen dat dit blijft,
dat dit voor altijd blijft:
jij hoort bij mij, ik hoor bij jou.

Zijn hand los van de mijne. Zijn tempo anders dan het mijne.
Ik kijk naar hem, hij staart weg.
Daarom en toe..., misschien en nee!
Praten, botsen, zwijgen, weer willen genieten,
van top tot teen genieten en hopen dat dit overgaat,
want lieverd:
jij hoort bij mij, ik hoor bij jou.

Mijn arm door de zijne. Zijn tempo aangepast aan het mijne.
Ik kijk omhoog, hij blikt omlaag.
Waarom en hoe, weet je en o, kijk...
Vragen, kletsen, lachen, stil genieten,
van top tot teen genieten en weten dat dit blijft,
intens gelukkig weten dat dit blijft:

jij hoort bij mij, ik hoor bij jou.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...