maandag 4 september 2017

Zomervakantie 2017




Straks over krap een uurtje is mijn vakantie officieel afgelopen.

Tja.

Ik zie er beslist niet tegenop om weer aan het werk te gaan, ik heb er ook wel zin in maar nog een week vakantie zou mij niet tegenstaan. Zou mij he-le-maal niet tegenstaan zelfs. “Dat is een goed teken,” zei een kennis. “Dan heb je waarschijnlijk veel leuke en vooral verschillende dingen gedaan de afgelopen drie weken.”
Dat was een juiste conclusie ;)

Samen met Peter heb ik bijna mijn hele eerste vrije week besteed aan een heuse metamorfose van mijn “werk”-kamer. We hebben de kamer bijna helemaal leeggehaald. We hebben kasten van de ene kant naar de andere kant gesjouwd, een muur geschilderd, gordijnen genaaid en een bed getimmerd. We hebben heel veel troep spullen uitgezocht, opgeruimd danwel weggegooid of weggegeven. We hebben bijna alle planken en lades in die kasten losgeschroefd en weer vastgeschroefd (ik kan voorlopig geen schroeven meer zien!).


Het resultaat is iets waar ik heel erg blij ben. Echt superblij.


Een collega was hier verbaasd over: “Maar je was toch zo doodop van dat verhuizen van je bieb? Ik dacht dat je zeker de eerste dagen languit op de bank of in je tuin zou gaan en dan ben je toch weer met veranderen en zo bezig geweest...”
Ja, drie keer ja. Ja, ik was heel erg moe. Ja, de neiging om helemaal gestrekt te gaan was groot. En ja, ik heb weer lopen sjouwen en ruimen. Maar wel op mijn eigen tempo, met mijn eigen spulletjes én ik had (samen met Peter) de planning en alle beslissingen zélf in de hand. Met name dat laatste maakte het verschil en zorgde ervoor dat het vooral een bezigheid werd die rust en ontspanning opleverde.
Als ik mijn vakantie met “even” niks doen was begonnen, was ik waarschijnlijk pas halverwege week twee weer opgestaan en dan hadden we geen mooie kamer, geen opgeruimde garage, uitgemest tuinhuis en opgeschoonde boekenkasten gehad.
Maar we hebben ook andere dingen gedaan, dingen die wat meer vakantie-achtig waren:


Er waren ook veel uurtjes van lezen en Netflix’en, van lekker onderuit in het zonnetje, van genieten en bijkomen. Van fietsen langs de IJssel en naar de markt. Van kopjes koffie en glazen rosé op terrasjes en in onze eigen tuin. We hebben op een kleed in het bos geluncht en op zachte loungebanken van de Carlton Beach Club op het Scheveningse strand. We zijn naar Ikea geweest en het prachtige museum De Fundatie in Zwolle. We hebben met treinen en trams gereisd en zijn vele malen door veerpontjes over het water gezet.



“Persoonlijk....” zei een klant die hoorde dat ik de afgelopen drie weken thuis was gebleven. “Persoonlijk ben ik er pas echt uit als ik weg ga in de zomer. Het liefst naar het buitenland. Als ik thuis blijf, doe ik toch de gewone dingen. Of juist niets. Vakantie thuis vind ik zo sáái!”

Nou, ik dus niet.




Echt helemaal niet.




Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...