zondag 5 november 2023

De grote badkamermetamorfose


“Van oude badkamers, de dingen die voorbij gaan.”

Toen ik deze titel overwoog voor mijn badkamerverhalen vond ik hem wat te literair, te chic voor een paar simpele verslagen. Inmiddels is de badkamer opgeleverd en alles is zó mooi, zó precies als we gedacht en gehoopt hadden, dat geen titel onze badkamer te chic is.



Het is dus volbracht, de klus is geklaard, het stof is neergedaald (en inmiddels ook al opgezogen en opgedweild): de badkamerrenovatie is (zo goed als*) klaar en wij zijn blij, trots en vol bewondering tegelijk. 

Afgelopen vrijdag was de officiële oplevering en gisterochtend, toen de kit droog was, mochten we voor het eerst onder de douche. We hebben het ‘s avonds met een glaasje** bubbels gevierd.

 

Dit weekend hebben we niet alleen de nieuwe, o zo mooie badkamer uitgebreid gepoetst, gezogen en gedweild maar ook de rest van het huis. Dat was in meerdere opzichten hard nodig. Ten eerste vanwege al dat stof dat overal maar dan ook echt óverál lag en ten andere eerste omdat we zo ons huis weer tot òns huis konden maken na drie weken mensen over de vloer gehad te hebben. En de badkamer natuurlijk ook vanwege de nieuwigheid en omdat we er niet op uitgekeken raken. Zo mooi! Zo chic! Zo anders! Ik heb foto's nodig om me te herinneren hoe de oude situatie er uitzag.



Ik kan niet zeggen dat de afgelopen drie weken mij meegevallen zijn. De eerste week was de ergste, dat was letterlijk en figuurlijk een sloopweek. De tweede week was, in vergelijking met die eerste en ook dankzij een rustige en sympathieke tegelzetter, redelijk te doen. Week drie duurde wat mij betreft een paar dagen te lang; het is zwaar rennen als de finish al in zicht komt.

Die drie weken voelen beslist niet als omgevlogen, ze zijn gelukkig wel voorbij gegaan. En met wat we voor die oude badkamer terug hebben gekregen***... trotsere en blijere (en schonere) mensen zijn er hier in Ede even niet te vinden.




* Er moet nog wat aan een deel van de verlichting gebeuren, daar komt eind van de week iemand voor terug.

 

** Natuurlijk is het niet bij één glaasje per persoon gebleven want, zoals iedereen weet, er zitten meer dan twee glazen in een fles en het is echt, geloof mij maar, een fabel dat je een fles bubbels langer dan een dag goed kan houden. Ons is het in ieder geval nooit gelukt 😇

 

*** Dat “gekregen” is uiteraard bij wijze van spreken. Het kwam nu extra goed uit dat we prosecco lekkerder dan “echte” champagne vinden én dat die prosecco ook nog in de bonus zat 😉

 

 

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...