vrijdag 27 oktober 2023

Brief aan toekomstige ik


Lieve Syl-over-een-paar-weken-van-nu,

 

Herken je de situatie op de foto hierboven? Weet je nog hoe het er na twee weken uitzag?

Als het goed is is jouw badkamer inmiddels al een poosje af en is het precies zoals Peet en jij hebben bedacht.

De lades van het wastafelmeubel zullen nu al ingeruimd zijn (ik ben zo benieuwd of en hoe alles erin past!), er zal vast al een plant op het wastafelmeubel staan en je zal zeker al een paar keer uitgebreid gedoucht hebben en dus lekkerder ruiken dan ik op dit moment. (Nee hoor, grapje! Toch?)

 

Ik “moet” nog even, nog een volle week na vandaag. De muren zijn betegeld en ook een groot gedeelte van de vloer. Het begint er steeds meer als een badkamer, als dé badkamer, uit te zien en wanneer komende week het plafond gedaan wordt en alles gemonteerd en opgehangen wordt... O, kon ik de boel maar af kíjken! Dit is geen oefening in geduld, dit is een complete workout in geduld!

Ik hoop dat ik, dat wij (Peter is hierbij nog erger dan ik) de werkmannen niet al te veel in de weg lopen bij het om de haverklap om het hoekje kijken. Niet meer dan we nu al doen tenminste 😉

 

Maar vertel eens, Syl-over-een-paar-weken-van-nu, zijn die drie weken echt zoals men beloofde omgevlógen?

Ben je nu alleen maar aan het bewonderen en genieten zonder aan die energievretende eerste week van slopen en lawaai terug te denken?

Loop je 's nachts gewoon weer slaapdronken naar je wc boven of heb je nog de neiging de trap af te stommelen?

Is je oude ochtendroutine van rustig wassen en opstarten weer terug of zit de haast van “vlug om half acht staat er weer een werkman voor de deur en ik loop nog in mijn ochtendjas” nog wat in je lijf?

Men zegt dat als alles achter de rug is, je al die rompslomp zo vergeten bent. Ik weet dat het geheugen heel mild kan zijn maar klopt dat ook in dit geval?

Ik denk het wel, hè - ik hoop in ieder geval dat het zo is. Ik verheug me steeds meer en meer op de tijd waarin jij nu al lekker zit. Ik verheug me heel erg op de badkamer die jij nu al hebt.

Echt, ik ben zo jaloers op jou! Wat ben je toch een ontzettende bofkont met je inloopdouche, je grote wastafelmeubel, met je spiegel van een meter doorsnee, inclusief verlichting en verwarming, en die prachtige tegels.

Maar natuurlijk gun ik het je van harte!

 

Veel liefs van je ongeduldige zelf

 

 

PS Probeer niet alles van die “narigheid” te vergeten. Je zal deze ervaring nodig hebben als volgend jaar het toilet beneden gesloopt en vervangen wordt. Zodat je dan heel relaxed (nou ja, zo relaxed mogelijk) kan denken: “O, zo’n wc’tje? Dat is toch niks vergeleken bij die badkamer van toen!”

Sorry voor deze misschien wat koude douche (en de woordspeling); het leek mij alleen een goede tip want jou, eh, mij kennende...

 


1 opmerking:

bachmann norbert zei

Hallo Sylvie, ich brauche deine Hilfe du hast im 10 Juli 2010 einen Blog gemacht mit roten weißen und blauen Würmern auf dem Foto wo kann man diese bekommen. Meine Katze ist verrückt nach denen und ich weiß nicht wo ich die herbekomme das einzigste Exemplar ist verschollen bitte hilf mir

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...