donderdag 1 oktober 2009

Gedachtensprong

 

Koop ik verse munt. Om thee van te trekken, om lekkere munt-yoghurtsaus (zeer aangenaam bij een pittige chili) van te maken. Moet ik door de geur telkens aan mojito’s denken en er is niet eens rum in huis. Ik ga het ook niet halen, want drankjes als mojito drink ik alleen buitenshuis en het liefst op een zonnig terrasje.
Bijvoorbeeld van dat ene restaurant hier in Ede waar ik begin deze zomer een lekkere mojito razz als aperitief dronk en waar het eten ook heerlijk was.

Wij eten regelmatig buitenshuis en weten ook altijd wel een goede reden daarvoor te bedenken. Van trouwdag tot drukke week gehad tot begin van vakantie tot niks uit de vriezer gehaald tot gewoon omdat we er zin in hebben. Een verjaardag is uiteraard een goede reden. En dankzij de munt die deze week op mijn boodschappenlijst stond, weet ik nu in welk restaurant ik dit jaar mijn verjaardag wil vieren.

Zou een mojito in de herfst ook smaken? Vast wel, het zal me in ieder geval aan de zomer doen denken.

5 opmerkingen:

bonbonblogje zei

klinkt lekker!!! ik probeer overdag maar van de drank af te blijven, anders is het eindje zoek denk ik..... groetjes & fijn weekendje, Pee

Sylvie zei

Vanaf hoe laat is het niet meer overdag? ;-)

duckietalk zei

Collega's! Als medewerker bij een verslavingsklinkiek zou ik zeggen: neem eerst een pot muntthee tot je, vervolgens een bak koffie met een bonbonblogje en ga dan over op een lekker glas mojito of iets van dien aard. Heb deze zomer het aperatiefje helemaal ontdekt en wel 'kir'. Vooral die met bramenkir en ijskoude droge witte wijn is lekker en inderdaad, dan mag overdag heel gauw voorbij zijn.
Fijn weekend en groetjes uit Zutphen (waar overigens volgende weekend de jaarlijkse bokbierdag is). *A

Piet P. zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Piet P. zei

Er zat een typefout in: ik schreef dat ik naar de cocktailbar had doorgelinkt en dat ik het zo een on-Edese site vond. Verder: ik was blij met de tip. "Als je nog 's iets weet..."kan heel onaardig klinken, maar ik bedoel het uiterst positief!
Enne, nou weet ik meteen dat je reuze gemakkelijk iets kunt weghalen uit andermans blog, een geruststellende gedachte.
Nel P.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...