zondag 21 februari 2010

Door werk en volharding...


... en met heel veel enthousiasme.

Het stof is opgetrokken en de eindtune is ingezet. Oftewel, de negen collega’s die de cursus “23 dingen: ontdek, speel en leer over web 2.0” (23# voor intimi) gevolgd hebben, de negen die nièt gestopt zijn, hebben de deadline gehaald! Op 7 december vond ik deze mensen al bij voorbaat geslaagd. Omdat ze zo hard werkten, zo goed en enthousiast volhielden en vooral zo sámenwerkten. Nu zijn ze echt, en straks op 4 maart tijdens de slotbijeenkomst ook officieel, geslaagd. Deze coach zegt uit de grond van haar hart:
Allemaal van harte gefeliciteerd! Petje af!

23# wordt vaak (en terecht) vergeleken met een ontdekkingstocht. Een paar van “mijn” cursisten bedachten bloemrijkere omschrijvingen: een adembenemende reis op een schip met 23 zeilen, een boek dat naarmate het einde naderde maar niet weggelegd kon worden en zelfs (o jee, inderdaad) een gevecht tussen David en Goliath. Normaalgesproken zou ik in dit berichtje links opnemen naar de diverse blogs; bij nader inzien doe ik dat toch maar niet. Zeker één collega is namelijk ontzettend geschrokken van het resultaat van “egogoogling”, op diens blog staat nu met dikke, felgekleurde letters de (nood)kreet:

Hoe bescherm je je eigen privacy, hoe voorkom je dat je ongewild op Google te bewonderen bent?

En als dit al niet reden genoeg is: de kans dat er na 4 maart wat profielen (zo goed mogelijk) verwijderd worden is heel groot. Ergens vind ik dit wel jammer; er zaten echt juweeltjes bij.

Deze coach denkt daarom ook: Wat jammer dat het voorbij is….
Ik vond het nog leuker dan ik al dacht om mijn collega’s te coachen en om hun enthousiaste, wanhopige, gezond kritische, hilarische blogberichtjes te lezen. Het was een “ding” op zich om hun vragen goed en ook snel te beantwoorden, maar ik heb er erg van genoten èn ik heb er ook weer van geleerd. Het was voor mij een verlenging van, zoals ik het in mijn eigen evaluatie noemde, de leukste cursus die ik ooit gevolgd heb.

En dan nu de praktijk!

(foto: Labore et Constantia)

2 opmerkingen:

bonbonblogje zei

ha rescue saver syl, thanks for all your support!!!! zal maar snel weer overschakelen naar nl, idd jammer dat het 's ochtends is, zonder bubbels en bellen, misschien kan Bea nog iets smokkelen qua ingrediënten, haha, hey, ik zou het wel jammer vinden wanneer we nu stoppen met bloggen, tenzij iedereen verder gaat op bibliotheek 2.0, dan is het okee! nou, nogmaals veel dank voor je reddingsboeien, schouderklopjes en eyeopeners etc etc!!! ik zag ergens dat er nog een spreker wordt gezocht op een digicafé bijeenkomst over digitale biebdingen, iets voor jou?? hoe dan ook, hopelijk blijven we elkaar scherp houden, online en on the real floor!! veel groetjes & tot volgende week! ben je ook op de personeelsbijeenkomst?? toedeloetjes pee

bonbonblogje zei

haha, gefeliciteerd!! geniet lekker van je award he?? best een leuke manier om meer bezoekers op je blog te krijgen.....toch? groetjes pee

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...