donderdag 25 juni 2009

Ding 23: Evaluatie


Deze cursus was als een mooie stadswandeling. Door een zeer grote stad die ik al een klein beetje kende maar die, zoals ik al verwacht had, nog heel veel leuke plekjes had waar ik nog nooit geweest was of waar ik tot dusver, al dan niet bewust, gewoon langs gelopen was.
(Voor degenen die mij kennen: het was een wandeling met een goede kaart; ik heb dan absoluut geen richtingsgevoel – kaartlezen kan ik wel!)

Mijn favoriete dingen… Daar hoef ik niet lang over na te denken. Twitter, Delicious en RSS! Twitter vanwege alle leuke en interessante berichtjes die zo vreselijk snel (en dankzij Twhirl met een vrolijk geluidje) de hele dag door binnenkomen.
Delicious vanwege het feit dat ik er vanaf elke (werk)plek bij kan en omdat ik nu al die handige links tenminste terug kan vinden.
RSS vanwege de tijdsbesparing. Jammergenoeg gebruikte ik Google Reader al lang voordat ik ging twitteren, anders kon ik zeggen dat ik die tijdsbesparing daarin kon stoppen. Nu moest ik een ander potje aanspreken…

Wat heeft 23# gedaan met mij en mijn organisatie… Ik ben nòg nieuwsgieriger geworden dan ik al was naar de mogelijkheden die web2.0 te bieden heeft. Op privégebied èn op bibliotheekgebied.
Wat dit programma met mijn organisatie heeft gedaan? Daar hoop ik in september een goed antwoord op te kunnen geven. Dan heb ik mijn gesprek gehad (zie #22).

Verrassende dingen, een onverwacht resultaat… De grote verrassing voor mij was het bloggen zelf; ik had niet verwacht dat ik het zo leuk zou vinden! Eigenlijk was het mijn persoonlijke 24e #: elke keer weer een verhaaltje bedenken met een kop en een staart, en uiteraard een toepasselijk plaatje. Soms was ik met het zoeken naar dat laatste nog het langste bezig!

Verbeterpunten… Ondanks dat ik weinig hulp nodig heb gehad bij het ontdekken, spelen en leren, heb ik de interactie met mijn medecursisten wel gemist. Aangezien ik op een filiaal werk en mijn collega-cursisten op onze centrale vestiging was er ook met hen weinig contact. Misschien zou dit anders geweest zijn als #14 “Instant Messaging” en (vooral) #17 “Twitter” in het begin al aan bod waren gekomen. Mijn ervaring met Twitter is bovendien dat je erin moet “groeien”, je moet jezelf langer dan een week gunnen om de voordelen (en de lol) ervan te zien.

23# was voor mij…. de leukste cursus die ik ooit gevolgd heb! In september mag ik samen met mijn collega-cursisten andere medewerkers van onze bibliotheek coachen als zij ook met dit programma aan de gang gaan. Ik heb hier veel zin. In mijn fantasie zie ik mezelf lekker vanaf een terrasje de andere stadswandelaars gadeslaan en, zonodig, op weg helpen als ze de weg een beetje kwijt zijn. Lang zal ik echter niet blijven zitten; die stad blijft mij trekken.

4 opmerkingen:

23 Dingen zei

Hallo Sylvie, ik weet helaas niet wie je bent en waar je werkt, maar ik vind het wel erg leuk dat je zo enthousiast bent over 23 Dingen. En zelfs later ook als coach gaat opereren.

Groet en succes in september!
Rob Coers

petra zei

Sylvie, ook aan 23 Dingen komt nu een eind. Ik heb met heel veel plezier jouw blog gevolgd en je was een supergemotiveerde cursist. Ik hoop dat je als coach ook zulke cursisten krijgt als ik met jullie groep heb gehad. Heel veel succes!

Anoniem zei

Hoi Sylvie,
Eindelijk eens de tijd genomen om je blog te volgen en ondanks mijn vragen bij Twitter enz. is je enthousiasme erg aanstekelijk. Ik ben benieuwd naar onze sessie, als je presentatie net zo werkt zie ik de digitale diensten van onze bibliotheek met sprongen stijgen!!

Bernadette

Piet P. zei

Ha Sylvie, ik weet niet eens of deze reactie wel doorkomt, zo onbekend ben ik met bloggen. Hoog tijd dus voor de 123-lessen. Ik vind Ina's en jouw blog wel jaloersmakend mooi vormgegeven en ik dénk dat mij dit nooit gaat lukken. In elk geval tot 16 september,(want er is meer dan bloggen, dat heb ik op de 23dingen site wel gezien.)
Pieternel M.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...