dinsdag 10 augustus 2010

Nog steeds

Vijfendertig jaar samen, waarvan tweeëndertig jaar getrouwd en, nog steeds, als ik deze blik wil zien hoef ik alleen maar te vragen: "Hoeveel houd je van me?". (Geen wonder dat ik nooit die jackpot in de Staatsloterij win!)

Deze foto nam ik toen we op een luie zaterdagmiddag zomaar even de Betuwe ingereden waren. We namen een pontje en dronken een prosecco aan de overkant. Op een gezellig, zomers terrasje. Ik stelde dus die vraag en na de klik van het toestel verschoof Peter zijn stoel om van het uitzicht op de Rijn te genieten. Maar dat ging niet helemaal goed...

Er klonk gekras over de klinkertjes, er was een schurend geluid en vervolgens zag ik Peter voor mijn ogen achterover tussen de bloemen tuimelen!

Had ik dáár nu maar een foto van gemaakt, maar ik kan niet lachen, héél hard lachen, en fotograferen tegelijk. Die verschrikte blik, dat dubbelgeklapte lijf, die benen omhoog: onbetaalbaar!

Net als hijzelf.
Onbetaalbaar.
Vind ik na al die jaren nog steeds.

1 opmerking:

Berna zei

Ik zie het voor me!!! LOL
Kan me voorstellen dat je ook niet meer bijkwam maar jammer is het wel dat je geen foto van dit vermaak hebt gemaakt.
En blijf nog maar lekker lang van elkaar genieten hoor!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...