donderdag 31 januari 2013

Blij-lijst


Het is donderdag en de week is dus nog niet eens voorbij maar mijn lijstje van dingen, van momenten, die mij deze week blij maakten is al best lang. Sommige ervan duurden maar heel kort, andere wat langer. Van sommige werd ik alleen al blij uit verbazing en van andere omdat ik hoopte dat het zo zou uitpakken. Bij de meeste waren mensen betrokken, mensen die het zo bedoelden maar ook mensen die misschien achteraf geen idee hadden. Soms was mijn blijheid van het rustige soort, meer een tevreden gevoel. En soms was het uitbundiger, grensde het aan de slappe lach. Soms was het zo voorbij en soms gloeide het nog uren na.

Mijn lijst:

- het dagje-uit met een dierbare vriendin
- de pretoogjes van dat ene kind dat net boven mijn balie uitkwam
- de bevestiging dat het steeds beter gaat met mijn moeder
- de bijna dagelijkse goeiemorgen-chat met een andere lieve vriendin
- de voordeur die al open werd gedaan toen ik nog maar net de oprit opreed
- mijn luisterboek dat ik maar niet weg kan leggen
- dat sms’je met “Veilig thuis”
- de hand op mijn arm als bedankje voor het vinden van dat ene boek
- de was die “zomaar” al gedaan bleek
- de nieuwe vouwgordijnen in onze slaapkamer


- de uitgebreide bijklets met  zusje D. 
- de aanblik van stoere jongens die verzaligd achterover leunden in een bubbelbad
- die frisse ochtendloop
- de opluchting na een telefoongesprek
- een mailtje met “ja leuk, laten we inderdaad weer eens wat afspreken!”
- de blije reactie van een collega-vriendin toen ze hoorde dat ze mij aan de lijn had
- deze foto ;)

"Willem-Alexander reageerde ingetogen op nieuws"

- mijn woensdagavondborrel na een rumoerige en drukke woensdagmiddaguitleen
- de klus die ik toch maar mooi afkreeg


Een lange en toch (lucky me!) onvolledige opsomming. Het leuke is dat er steeds weer iets naar boven plopt. Probeer het maar eens:

Wat staat er deze week op jouw lijst? Waar werd jij blij van?





4 opmerkingen:

Monique Helfrich zei

Wat een lekkere optiblog!
Het zijn de kleine dingen die het doen.

Anoniem zei

Das een goeie,

Blij dat we weer met de fiets normaal over de weg konden rijden ( zonder sneeuw)

Een zonnige middag,

Lunchen met het leuke kennis die ik al heeeel lang niet had gezien en gesproken,

samen eten met m'n gezin,

dankzij de tandarts, een kies gered,

mooie bloemen op tafel,

lekker gewerkt,

55 min. met zus gekletst via telefoon ( we wonen in hetzelfde dorp :-))

kan nog uren doorgaan.....

Ik vond het een leuke vraag, wie volgt?

Leve groetjes, Tiny

jeannette zei

lol. dus jij hebt ook je buik ingehouden toen je uit het bubbelbad kwam....

Fien zei

Hardop gelachen om de WA-foto, had em nog niet gezien.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...