zaterdag 5 januari 2013

Lekker aan de slag!



Vandaag ga ik lekker hier binnen aan de slag! Na een drukke tijd van overal behalve thuis bezig te zijn geweest, is het niet alleen nodig (hóógnodig) maar heb ik er ook zin in.

Eindelijk de kerstzooi opruimen en naar zolder brengen. Eindelijk met een emmer sop en de stofzuiger door het huis terwijl de wasmachine op volle toeren draait. Eindelijk niet alleen halfslachtig beneden wat nat afnemen en daarna niet meer aan boven toekomen. Eindelijk mijn hoofd leeg maken en letterlijk orde in de chaos scheppen.

Ik ben geen fanatieke huisvrouw; mijn huis is er voor mij en niet omgekeerd. Als ik de tuin door de ramen amper meer kan zien, ga ik wel naar buiten om te kijken, maar ik kan heel veel voldoening halen uit fris en schoon en opgeruimd. Een schone geest in een schoon huis. Zoiets.

De verse bloemen en een pot met hyacintenbollen staan al klaar om de plek van de kerststukjes in te nemen. De kerstdozen heb ik al van zolder gehaald en mijn schoonmaakspulletjes wachten op het aanrecht. Ik heb mijn oude plunje aan, mijn mouwen opgestroopt en mijn haar opgebonden. Ik ben er klaar voor! Ik zal me door niks en niemand laten afleiden van mijn Missie. Ik kijk niet op mijn telefoon, ga niet tussendoor toch een Wordfeudwoordje leggen, ik ga niet “even” op internet of in een boek kijken, ik ga niet blogg.... eh.... ik ga nu... eh...



*sluit stilletjes de computer af*




2 opmerkingen:

Berna zei

Je zult deze opmerking niet lezen (als het goed is) maar sterkte met soppen en veel plezier van het genieten als het klaar is.
Morgen gebeurt hier hetzelfde. Zondagwerk is niet sterk. Ik weet het maar vanavond hebben we hier eerst nog een nieuwjaarsborrel van de buurt.
Groetjes!

Sylvie zei

Ik lees dit straks wel als ik klaar ben, Berna ;)

Alvast veel plezier voor vanavond toegewenst! Borrelze en geniet nooit met mate!
(Om er ook maar een uitdrukking in te gooien.)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...