dinsdag 15 januari 2013

Mijn dag op z'n kop

Zonder deze sneeuw had ik vandaag in lekker warme baden gelegen, gezellig bijkletsend met vriendin J. Dan hadden we gewacht tot het gebubbel weer zou beginnen en dan hadden we gelachen om de spatten in onze neus en op mijn bril. Hadden we natuurlijk heel flink even buiten gezwommen met alleen ons hoofd boven water vanwege de frisse kou. Zonder deze sneeuw hadden we daarna op warm woestijnzand gelegen en waren we vast zomaar in slaap gevallen, hadden we gezellig geluncht en ’s middags bij een open haard heerlijk rozig thee gedronken. Dan hadden we samen genoten. Voor 100%.

Maar deze sneeuw zette mijn, onze, dag op z'n kop.

Daarom zat ik vandaag thuis. Zat ik in mijn eentje te kijken naar besneeuwde tuinen en een besneeuwde straat. En naar kinderen op sleetjes, voortgetrokken door hun ouders. Zag ik steeds meer voetstappen in ongerepte sneeuw en een struik die, bedolven onder al dat wit, op een kabouterhoofd leek. Daarom keek ik naar langzaam rijdende auto’s en glibberende fietsers, en werd ik bijna gehypnotiseerd door de dwarrelende vlokken voor mijn raam. Vandaag dronk ik in mijn eentje thee, tuttelde ik wat, las ik een paar bladzijden en keek ik een filmpje op mijn laptop. Genoot ik toch wel. Voor bijna 100%.




Naschrift: De foto van de jolige sneeuwpop heb ik *ergens* op internet gevonden. Gewoon vanachter mijn laptop met een kop warme thee naast mij. Ik ben erg gevleid dat er mensen zijn die dachten dat ik zo handig en creatief (en koudebestendig) ben. Dat is helaas niet zo. Zie hier voor het bewijs.




4 opmerkingen:

Anoniem zei

Zeg het maar eerlijk hoor......je hebt niet gezeten, geen thee gedronken, aan het tuttelen geweest, maar een MEGA MOOIE sneeuwpop gemaakt.
Geweldig !

Groetjes Tiny

Sylvie zei

Tiny, jouw lieve compliment heb ik helaas niet verdiend. De sneeuwpop kwam ik op internet tegen, niet eens buiten IRL...

Marina Noordegraaf .... zei

Maar hoe dan ook een sneeuwpop om te onthouden. De maker heeft in ieder geval humor :-) En hij past mooi bij een Loesje uitspraak: "Als de moed je in de schoenen zakt, ga dan eens op je kop staan"

Berna zei

Laat ik nou echt gedacht hebben dat je met Peter samen gedold had in de sneeuw. Jammer jammer. Misschien in het weekend? Dan schijnt het opnieuw te gaan sneeuwen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...