vrijdag 3 mei 2013

Vrijdags



"Ik vind dat u altijd zo lief lacht en ik heb vanochtend mamma geholpen met plantjes water geven." 

Ze keek me nog even verlegen aan en huppelde daarna weg met haar boeken in haar tas. Terwijl ik zachtjes aan het wegsmelten was (wat 'n schatje met haar vlechtjes en missende voortand!), legde haar moeder het mij uit. Er was een nieuwe juf op school en die had bedacht dat elk kind op vrijdag een ander een complimentje moest geven en vertellen wat zij of hij zelf die week goed gedaan had. "Het is pas woensdag maar ik denk dat ze nu al door de vakantie die gewoonte mist," lachte ze.

Lieve nieuwe juf, ik weet je naam niet en ik weet niet eens op welke school je les geeft, maar ik vind je geweldig omdat je zoiets bedacht hebt! En ik ga je voorbeeld volgen:


Lieve vriendin I., ondanks je twijfels, je zorgen en je angsten doe je toch maar elke keer de dingen die je zo moeilijk vindt. Ik heb diep respect voor je want dat is echte dapperheid: bang-zijn en tóch doen!

Ik heb deze week een heerlijke bami met zalm en paksoi gemaakt. Peter heeft ook gesmuld ;)


Nu jullie.
De spelregels zijn duidelijk, toch? Een complimentje voor een ander en ook eentje voor jezelf. Ik ben benieuwd!





2 opmerkingen:

Anoniem zei

Nou daar is ie dan:

een complimentje voor mijn oudste dochter omdat ze niet meer wil samenwonen met iemand die haar niet neemt zoals zij is.

Een (klein) complimentje voor onszelf (als ouders)omdat we haar zo sterk hebben gemaakt om in haar volwassen leven zulke stappen te kunnen en durven te nemen.

Groetjes Tiny

Sylvie zei

Mooi, Tiny. Heel mooi.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...