vrijdag 13 oktober 2023

"Verjaardagscadeautjes"


Een deel van onze bovenverdieping staat sinds eergisteren vol met stapels tegels, zakken lijm/voegsel, tubes kit en dozen met badkamerspullen. En net werd er een paarse (!) container voor het huis gezet.

Peter vindt het leuk om te zeggen dat dat mijn verjaardagscadeautjes zijn. Want vandaag ben ik dus jarig. Hoera voor mij! Ik heb vaak lieve, originele, gewenste, verrassende en ook onverwachte cadeautjes gekregen, nooit eerder zat daar een container in ook nog een van mijn favoriete kleuren bij. (En dat terwijl met een volle auto naar de stort gaan een van mijn favoriete uitjes is. Jammer wel dat we al zoveel opgeruimd hebben.)

 

Die container en al die spullen boven zijn dus voor onze aanstaande badkamermetamorfose.

We hebben er maanden op moeten wachten maar maandag gaat het dan toch beginnen. Eerst wordt er gebroken, gesloopt en heel veel in die container gegooid, en dan kunnen er leidingen worden aangelegd. Daarna gaat men aansmeren, tegelen en voegen, en daar weer na kan de inhoud van al die dozen gemonteerd en opgehangen worden. Een week of drie, zoiets gaat het duren. Aldus de zeer beknopte samenvatting van de opperinstallateur (of hoe zo iemand ook officieel heet).

Meneer de opperinstallateur en ook Peter hebben er alle vertrouwen in; ik doe mijn best.

 

O, het zal vast wel goedkomen, die drie weken zullen omvliegen (zo is mij verzekerd....) en als alles eenmaal achter de rug is en de badkamer er precies zo uitziet zoals wij bedacht (en besteld) hebben, dan.... O, dan zal ik mijzelf vast een verwende aanstelster vinden met mijn hoe-kom-ik-die-tijd-zonder-douche-en-met-vanaf-’s ochtends-vroeg-al-mensen-over-de-vloer-door-?-!-gezeur. Dan zal ook dat spiertje naast mijn oog niet meer zo trillen. Dan zal Peter ook niet meer de neiging hebben om mij met mijn drama-gedrag achter het behang te plakken. Maar tot die tijd... Of juister: gedurende die tijd...

 

Gedurende die tijd zal ik er zeker over schrijven. Schrijven is voor mij nu eenmaal ook van mij afschrijven en ik denk dat ik dat de komende tijd nodig zal hebben. (En anders mijn omgeving wel!) Het lijkt mij bovendien leuk (o, laat het vooral leuk zijn!) om later terug te kunnen lezen hoe het ook weer was om elke werkdag voor dag en dauw al een monteur van koffie te moeten voorzien, hoe we samen met de oude badkamertegels wegtrilden, de tegels van de muur en wij van onze stoel (ik neem tenminste aan dat dat zo zal gaan), om ons te wassen in de keuken in het zicht van overburen en passanten (notitie voor onszelf: luxaflex dicht!), om niet even snel (of juist lekker lang) te douchen wanneer we er gewoon zin in hebben, om voor een nachtelijke plas naar beneden te moeten  zonder van de trap af te lazeren en alles wat we nog meer zullen tegenkomen.

 

Jullie kunnen via dit kanaal meekijken en meeleven; hier en daar misschien ook wat tips en/of ideeën opdoen. (Of besluiten nóóóit aan zoiets te beginnen.)

Ik twijfel nog over de titel.

“Mijn tijd zonder badkamer”? (Pakkend maar toch iets te dramatisch.)

“Hoe een interne verbouwing te overleven”? (Dat zou wel erg de goden verzoeken zijn.)

“Van oude badkamers, de dingen die voorbij gaan”? (Klinkt wel literair...)

“Van Afvoer tot Zeep”? (Mwah, tenzij ik voor Afvoer iets leukers kan bedenken.)

 

Dan toch maar gewoon “de grote badkamermetamorfose”, net als de serie rond onze boekenkast. Natuurlijk ook met voor-, tijdens en na-foto’s. En hopelijk met net zo’n goed resultaat.

 

Duimen, eh, lezen jullie mee?

 

 

 

1 opmerking:

Anoniem zei

👍🏽 tip: een live stream? Succes🍀

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...