zondag 4 juli 2010

Het leven is dat stukje chocola

De moeder van Forest Gump zei het zo mooi: "Life's a box of chocolates. You never know what you're gonna get."
Een eenvoudige, mooie vergelijking. Maar voor mij mag het nog iets simpeler.

Ik houd namelijk wel van (pure) chocola - ik ben alleen niet zo dol op bonbons, niet zonder meer tenminste. Ik wil eerst weten wat erin zit en als de vulling mij niet aanstaat, dan is de bonbon mij de calorieën niet waard. Liever geen verrassingen op dit vlak dus voor mij.

Maar zeg nooit "nooit". Dus toen ik in een winkel een plakje chocola van Fair Trade zag liggen met de tekst "Dark Chocolate with spices and orange" erop, werd ik toch nieuwsgierig. Sinaasappel en chocola vind ik een lekkere combinatie, maar chocola met kruiden? Met specerijen? En welke dan? Op de wikkel werd dit niet nader vermeld.

Soms moet je risico's nemen in het leven; ik kocht dus de chocola. Of liever, zoonlief kocht het voor mij en toen we op mijn trein wachtten, deelden we een stukje. En nog een stukje. En nog eentje. Zoiets eet je niet, zoiets proef je. Met kleine hapjes. Bij elk hapje smakten we bijna gelijktijdig met onze lippen en keken we elkaar nadenkend aan. Wat proefden we nou? Sinaasappel ja, maar verder? Iets bekends, iets aparts. Nootmuskaat? Nee… Of toch? We vonden het allebei lekker: zoet, maar ook een beetje scherp, erg apart vooral. Bijna teveel voor één persoon. Qua hoeveelheid en zeker qua smaak. Gemaakt om te delen dus. Om samen van te genieten.

En het wàs gezellig genieten, zo met z’n tweetjes. Het leven is zoet, zo met mijn zoon.

2 opmerkingen:

Wilma van den Brink zei

Gezellig. Ik ben ook dol op chocolade en het is nog gezond ook http://www.psycholoog.net/?p=624

Het klinkt idd als een aparte combinatie, maar je maakt me wel nieuwsgierig!

Sylvie zei

@Wilma, het is te koop bij De Tuinen en het proberen meer dan waard.
Leuke link; zeker omdat ik juist van pure en niet van witte chocola houd. En een (rood) wijntje gaat er ook wel in ;-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...