donderdag 1 juli 2010

Zomerhitte

Met deze temperaturen is het achterste terras van onze tuin één van de weinige plekken waar ik me lekker voel. Als er tenminste nog een beetje wind te voelen is. Heerlijk in de schaduw van de grote larix en een parasol, met een stapeltje leesvoer en een fles spa. Verder ben ik het liefst binnen in huis, desnoods in de airco-gekoelde slaapkamer. Of op Ameland, waar het altijd wel waait. Hmmm, Ameland...

Ik kan zo slecht tegen deze warmte! Het mat me af, ik voel me minstens 5 kilo zwaarder, kan me slecht concentreren en aan het eind van een (werk!)dag lijkt het alsof mijn hoofd op het punt van exploderen staat. Nee, ik overdrijf niet. Als de thermometer boven de 25 graden uitkomt kan je mij wel opvegen.

In een land zonder seizoenen zou ik niet graag willen wonen. Maar als ik het voor het zeggen had, als ik kon toveren, dan zou ik het jaar toch iets anders willen indelen. Wat te denken van één derde lente, zo'n lente met onverwacht warme dagen die als cadeautjes voelen? Zo tussen de 20 en 24 graden. Zodat je lekker buiten kan zitten tussen tere groentinten en zonder allerlei vliegend, prikkend ongedierte. Dan één derde herfst. Een mooie Indian Summer, een rustige uitloop van de zomer met van die zwoele avonden en prachtig verkleurende bomen. De overige vier maanden zou ik verdelen tussen zomer en winter. Omdat dat ontluikende groen natuurlijk eerst volop groen moet worden voordat het over kan gaan tot die herfsttinten. En omdat het ook wel eens even goed moet kunnen vriezen, en natuurlijk sneeuwen rond kerst.

Nou, heb ik dat niet even mooi bedacht! Of ben ik nou officieel door de hitte bevangen? Aan sneeuw en kerst denken terwijl het buiten ruim 30 graden is... Ik zei het al: ik kan zo slecht tegen deze warmte!

3 opmerkingen:

Berna zei

Zullen we eens een briefje schrijven of dit gerealiseerd kan worden? Maar ja, aan wie?? Zijn er mensen met ideeën?

Astrid Kakebeen zei

Nou, ik ben er helemaal voor! Misschien helpt dat?

Sylvie zei

Leuk: tot dusver heb ik alleen maar medestanders ;-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...