maandag 22 november 2010

Verbouwing-verbouwing-verbouwing


Lang, lang geleden zat ik een blauwe maandag op yoga en daar moest ik, behalve me in allerlei bochten wringen, ook chanten. Chanten is het herhalen van mantra's (woorden of zinnen, lettergrepen mogen, geloof ik, ook) met als doel om je staat van bewustzijn te veranderen. Zoiets. Yoga was niet echt wat voor mij. Ik viel ofwel om ofwel in slaap of ik kreeg kramp, maar dat chanten zag ik wel zitten. Probeer maar eens een vaatdoek uit een emmer met heet water te halen. Het scheelt een stuk als je telkens "koud-koud-koud" mompelt. (En daarna desnoods "auw-auw-auw" roept.)

Binnenkort wordt mijn filiaal verbouwd. Er gaat een behoorlijk stuk af terwijl de collectie niet kleiner wordt. Er moet dus flink geschoven worden. Met kasten, met de balie, met bureaus, met alle boeken, met heel, heel veel. Er moet van alles uitgezocht worden, opgeruimd, opgehaald en opgeslagen. En dit alles moet snel, sneller dan verwacht, gebeuren. Om eerlijk te zijn: evenals yoga is verbouwen niet echt wat voor mij. (Voor wie wel? Aannemers uitgezonderd.)

Ik ben maar weer gaan chanten: "Wat-moet-dat-moet" en "niet-zeuren-maar-doen". Tijdens het verschuiven van achtenzeventig (78!) kastplanken vol boeken afgelopen dinsdag hielp het alvast. Al riepen mijn armspieren daarna nog heel lang "auw-auw-auw". (Zij vonden yoga indertijd ook al niks.)

Het worden tropenmaanden deze winter. Ik chant het je. En ik zal er uitgebreid over bloggen. Als mijn armspieren het toelaten.

"Wordt-vervolgd-wordt-vervolgd-wordt-vervolgd"

4 opmerkingen:

Anoniem zei

zijn hier dan geen speciale mensen voor, bijv. met spierballen enzo?? iig heel veel sterkte en alles enne er zijn tegenwoordig bordjes voor op de balie met "als er niemand is om u te helpen sja dan is er dus even niemand" of zoiets, voor de rest kijk vanavond natuurlijk even naar ned. 2 enzo, groetjes pee

Berna zei

Tropentijden in een Hollandse winter. Je hebt het goed voor elkaar haha. Nee hoor sterkte met die verbouwing. En wat P ook al zei; hebben jullie geen spierballen in dienst?
Het yogaplaatje heb ik van je gebietst voor als ik mailtjes naar m'n yogajuf moet sturen ;)

Piet P. zei

Zzzzzoeoeoeoeoemmmmmmmm...even ademhalen.....zzzzoeoeoeoeommmmmmmmmmm....even ademhalen.....zzzzzzzzzzz(etc.)
(= chanting?) Sterkte!

Sylvie zei

@Pee en Berna, die spierballen zijn inmiddels ingehuurd = grote opluchting

@Nel, dit klinkt meer als de geluiden die ik hoor als ik in slaap probeer te komen... ;-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...