maandag 18 mei 2009

Ding 15: Podcasts

Volgens o.a. Wikipedia is podcasting een samentrekking van het begrip broadcasting (uitzenden) en de iPod, de populaire MP3-speler van Apple. Daarnaast vond ik ook de uitleg dat de eerste drie letters van podcasting staan voor: personal on demand. Dat laatste past beter bij mijn gebruik van podcasts. Mijn iPod gebruik ik het meest voor het luisteren naar luisterboeken en, wat minder, naar muziek.
Podcasts luister ik liever via mijn MacBook en dus uiteraard: on demand, wanneer ik er zin in heb.
Tot dusver was iTunes mijn belangrijkste bron (op dit moment luister ik via dat programma naar een podcast van Radio 538: Evers staat op) maar nadat ik voor deze oefening ook sites als Podplaza bekeken heb, zal ik hier zeker meer gebruik van maken. Alleen.... waar ik de tijd vandaan moet halen?? Ik heb sinds een paar minuten ook al een abonnement op de podcasts van DOK Delft. Zoals zoveel dingen op het internet: erg leuk en interessant.

Wat gebruik voor en in de bibliotheek betreft heb ik een leuk blogberichtje gevonden over podcasten in de bibliotheek. Hierin wordt ook het fenomeen audiowalk beschreven.

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...