woensdag 20 mei 2009

Ding 17: Microblogging met Twitter

Tja, Twitter… Het eerste onderdeel waar ik niet direct enthousiast over was. “What are you doing?” Waarom zou ik dat willen weten? Waarom zou iemand dat van mij willen weten? Aan de andere kant: waarom is Twitter zo populair bij zoveel uiteenlopende mensen? Waarom wordt het steeds meer gebruikt?
In één van de info-filmpjes werd o.a. als voordeel genoemd dat vragen op Twitter meteen beantwoord werden. Ik heb de proef op de som genomen en de vraag gesteld wie mij kon overtuigen van de lol en/of het nut van twitteren.

Ik was erg benieuwd: zouden er twee vliegen in één klap geslagen worden? Zou de stelling bewezen worden èn zou ik van mijn twijfel af zijn?
Ja dus. Edwin Mijnsbergen van ZBDigitaal reageerde heel snel. Zijn ervaring was dat het voor hem nuttiger werd nadat hij mensen ging volgen die nuttige info delen. Eh… ja, maar hoe vind ik zulke mensen? Ik besloot met de “following”lijst van Edwin te beginnen, kwam toen in de lijst van een “volger” van Edwin, daarna in de lijst van de volger van de volger, enzovoort, enzovoort. In het begin moest ik over een soort gene heenstappen; zomaar op de “follow”-knop drukken voelde als brutaal bij iemand naar binnen kijken. Dat gevoel raakte ik gelukkig snel kwijt, zeker toen er allemaal mailtjes binnenkwamen dat veel van die mensen ook mij gingen volgen. En ook weer volgers van die mensen…. Die ik op mijn beurt dan ook weer ging volgen.

Ik ben nu een kleine week verder en ik heb al diverse leuke en interessante nieuwtjes, sites, boektitels en filmpjes tot mij genomen. Mijn recentste contact was met iemand uit Phoenix die vroeg om een website waar je audiobooks kan downloaden en die heel blij was met mijn antwoord.

Twitter…. ik ben helemaal om! Follow me on Twitter!

3 opmerkingen:

Unknown zei

Hoi Sylvie,

Het is leuk om te lezen dat je met verkennen, proberen en doorklikken de smaak te pakken hebt gekregen. Ik heb zelf al heel veel nuttige contacten en informatie aan twitter overgehouden, maar ook veel minder serieuze en grappige dingen.

Toen ik met twhirl ging werken ben ik pas echt overstag gegaan (ik had al veel langer een account)

Tot op twitter!

petra zei

Sylvie
je bent met recht een echte twitteraar geworden. ik vind het leuk je te volgen!

Anoniem zei

helpie, kan het nog modernerder?? ga je ook je twitter koppelen aan je hyves zodat de wiewatwaar op hol slaat?? veel plezier ermee, twiettwiet, groetjes Pee

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...